PracaGrupypl.praca.dyskusjeumowa o dzieło a ubezpieczenie › Re: umowa o dzieło a ubezpieczenie
    From: jaberski <_...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: umowa o dzieło a ubezpieczenie
    Date: Thu, 18 May 2006 14:22:53 +0200

    PiOtReK napisał(a):
    > Witam,
    > Podjąłem się wykonania zajęć na uczelni na umowę o dzieło.
    > W trakcie zostałem zwolniony w obecnej pracy i już nie pracuję (minął
    > okres wypowiedzenia), tyle że umowa o dzieło jeszcze mnie obowiązuję.
    > Jaka jest teraz moja sytuacja z ubezpieczeniem zdrowotnym?

    sytuacja jest kiepska.
    a scisle to miesiac po zakonczeniu pracy etatowej
    twoje ubezpieczenie zdrowotne wygasa.

    mozesz ubezpieczyc sie indywidualnie.
    skladka za ten miesiac to 222,21 pln.
    dowodem ubezpieczenia jest druk wplaty skladki na konto w zusie.
    jest ci on potrzebny, bo okazujesz go w przychodni jako dowod,
    ze jestes ubezpieczony.
    zeby byc tak ubezpieczonym musisz udac sie do oddziału NFZ
    i tam zawrzec umowe o indywidualne ubezpieczenie zdrowotne.
    potem z ta umową udajesz sie do ZUS i wypełniasz odpowiedni druk (nie
    pamietam symbolu niestety).
    potem pozostaje Ci co miesiac oplacac skladke np. na poczcie
    (do 15 kazdego mies.)oraz tez co miesiac zanosic do zus deklaracje,
    ze taka skladke oplaciles.

    i tyle. ja tak ciagne juz 5 lat, bo tez pracuje na umowe o dzielo.

    pozdrawiam
    jaberski