PracaGrupypl.praca.dyskusjetajne zarobki › Re: tajne zarobki
    From: Wieslaw Bicz <W...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: tajne zarobki
    Date: Tue, 25 Apr 2006 18:08:33 +0200

    zasit wrote:

    >- wiem jaki jest poziom zycia w Anglii i Niemczech
    >- frustratem nikt sie nie rodzi, pojawia sie ona mozna powiedziec ze jest
    >nabywana od "srodowiska"
    >- ludzie nie chca byc milionerami tylko chca godnie zarabiac a godna pensja
    >to nie 1200zl dla inzyniera
    >- oczywiscie nic nie nalezy sie od zaraz, nikt nikomu 2000 za nic nie da
    >- frustracja bierze sie z nadprodukcji inz. i wszelkiej masci mgr (tylko
    >Polska miluje sie w magistrach)
    >- trzeba wprowadzic platna studia wyzsze, zmniejszyc limity na uczelniach a
> [...]
    Wszystko to prawda, ale frustracja w Polsce jest szczególnie popularna i chyba wynika
    z naszej tradycji.
    Polaków nikt na ogół nie uczy, że dobrze jest znaleźć swoje "solidnie ugruntowane
    miejsce na Świecie", zgodne ze zdolnościami i możliwościami, ale raczej, że powinni
    mierzyć siły na zamiary. Mam wrażenie, że to sprawa kulturowa. Szczególnie niektórzy
    młodzi w tym celują, ale nie tylko. Starsi jednak na ogół poprzestają na słowach.
    Młodzi potrafią sobie natomiast zawczasu życie spaprać. Oni właśnie chcą być
    milionerami, tylko nie wiedzą, jak. Nie zdają sobie sprawy, że jedyna sensowna droga
    do takiego celu to po prostu dorabianie się.

    A prawda jest może i smutna, ale niestety niezmienna od lat. Bogactwo człowieka i
    narodu - jeśli nie jest odziedziczone - rodzi się tylko z wytrwałej i długotrwałej
    pracy i z wielu wyrzeczeń. Tylko z rzadka trafiają się wygrane, niczym w Totolotku.
    Wiara w cuda może jest i dobra pod "świętym obrazem", ale poza tym niekoniecznie się
    sprawdza -nie można na niej za dużo oprzeć. To samo jest z popularnym w Polsce
    wyobrażeniem, że można działać zrywami, a potem sobie odpuszczać. To może się udaje
    czasem niektórym studentom i politykom, ale w życiu nic nie daje.

    W. Bicz