PracaGrupypl.praca.dyskusjeswiad. pracy czy jest obowiazek poleconym › Re: swiad. pracy czy jest obowiazek poleconym
  • Data: 2004-02-29 22:01:23
    Temat: Re: swiad. pracy czy jest obowiazek poleconym
    Od: "andy" <a...@z...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Stefan" <N...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:c1r20o$ij2$1@news.onet.pl...
    > czesc
    > 1. moj byly pracodawca uparl sie kaze mi przyjsc i odebrac osobiscie
    > swiadectwo pracy, wolno mu tak czy ma obowiazek wyslac poleconym - ja nie
    > chce skur........... ogladac i wolalbym zeby wyslal!!!
    > 2 umowe mialem do 31.12 ale pracowalem do konca stycznia i za styczen tez
    > dostalem wynagrodzenie. Nie mam wiec umowy na styczen (na wycigu bankowym
    > jest napisane wynagrodzenie za styczen), czy ma obowiazek sporzadzic
    > dodatkowo umowe na styczen?
    > 3 pracodawca stwierdzil kategorycznie ze ekwiwalent za niewykorzystany
> [...]

    Jeżeli 2004-01-01 podjąłeś pracę, a pracodawca Cię do niej dopuścił (co
    więcej - dał Ci wynagrodzenie za styczeń), to w świetle prawa jest tak
    jakbyś z nim zawarł umowę o pracę na czas nieokreślony. Wobec tego możesz
    się domagać 1 lub 3 miesięcznego wynagrodzenia (po ostatnim stycznia!) za
    okres wypowiedzenie - w zależności od okresu zatrudnienia. Ogólnie - jesteś
    wygrany. Aby odzyskać pieniądze (plus trochę extra kieszonkowego) skontaktuj
    się czym prędzej z PIP.

    pozdrawiam,
    Andy