PracaGrupypl.praca.dyskusjesocjalisci atakuja › Re: socjalisci atakuja
  • Data: 2005-10-15 16:52:26
    Temat: Re: socjalisci atakuja
    Od: "Koziorozec" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Matrix" napisał w wiadomości

    > tak bylem zlym czlowiekiem i studentem oj bardzo zlym takim
    > wielkim nierobem i leniem bo przykladalem sie do nauki
    > i znaczna wiekszosc czasu temu poswiecalem bo mialem
    > nadzieje ze po ukonczeniu tych studiow ktos to doceni...

    Matrix, nie obraź się, ale prezentujesz taką postawę - dajcie mi,
    należy mi się. Przynajmniej tak to może wyglądać.
    Ja nie jestem z tych na grupie, co twierdzą, że wszystko się da,
    tylko trzeba się wziąć do roboty i nie być leniem - sama z takimi
    polemizuję, niejednokrotnie.

    Ale - człowieku! Ty rzeczywiście nastawiłeś się, że praca powinna
    Cię znaleźć. Czasy są upierdliwe i nie rozpieszczają - tak naprawdę,
    to jest to walka o przetrwanie, jak w przyrodzie - wygrywa silniejszy.
    Faktycznie, nie każdy będzie przedsiębiorcą, nie każdy będzie
    managerem (nawet swoim własnym).
    Tylko teraz masz jeszcze możliwości skorzystania ze stażu
    - zapewniam Cię, że jak skończą się te możliwości, to będzie Ci
    jeszcze gorzej.
    O ile pamiętam, pisałeś że jesteś z Radomia - czy tak?
    Może gdzieś tam w Twoim mieście jest firma pośrednicząca
    w zatrudnianiu (agencja pośrednictwa pracy), zresztą - na pewno
    w miejscowym UP są organizowane kursy i konsultacje z pisania
    listu motywacyjnego i cv tak, aby zainteresować pracodawcę.
    Naprawdę, radzę Ci z tego skorzystać - dowiesz się, jakie
    możesz usłyszeć pytania na rozmowie kwalifikacyjnej, jak możesz
    odpowiadać itp.

    Zaglądaj na stronę:
    http://www.epuls.praca.gov.pl - znajdziesz tam oferty pracy nie tylko
    z Twojego UP.
    Jest tam taka oferta: 26.09.2005 - Pracownik biurowy
    [Zawód szkolny: Technik prac biurowych]
    Opis stanowiska: asystent zarządu 1041u staż
    ~ ~ ~ ~
    Nie patrz, że to na razie nie bardzo związane z Twoim wykształceniem
    - spróbuj tam złożyć papiery, jeśli jeszcze aktualne (niby do 31.12).

    I przede wszystkim - jeśli starasz się o pracę, nie tłumacz wszystkim,
    że nie masz doświadczenia, ale jesteś chętny do pracy.
    Rób to tylko wtedy, gdy ktoś Ci brak doświadczenia zarzuci.

    A interesowałyby Cię praktyki bezpłatne, np. na okres 1-3 miesięcy,
    jako osoba do okresowego serwisowania sprzętu (raczej proste prace,
    typu instalacje oprogramowania, reagowanie na problemy w działaniu)
    komputerowego? Czy potrafiłbyś wykonać prostą stronę w HTML-u,
    albo wykorzystać gotowego CMS-a? Z CMS-ami naprawdę nie trzeba
    dużo umieć, wystarczy tylko odpowiedni dobrać.

    Pisząc o tych praktykach bezpłatnych myślę o organizacjach
    pozarządowych, pomocowych - non profit - pracy jako wolontariusz.
    Wiadomości na ten temat znajdziesz pod: http://www.ngo.pl ,
    a pod: http://ogloszenia.ngo.pl znajdują się ogłoszenia organizacji
    poszukujących wolontariuszy, ale również są ogłoszenia organizacji
    poszukujących _pracowników_.
    Bardzo często takie organizacje szukają wolontariusza(-ki) do prostej
    administracji kompami w ich biurze (np. 2, 3 dni w tygodniu albo po kilka
    godzin) albo do opracowania/poprawienia strony internetowej.
    W W-wie, chyba w Banku Drugiej Ręki szukali kogoś do instalowania
    Windowsa na kompach, które są przekazywane organizacjom.

    W zamian takie organizacje wystawiają referencje, a więc można wpisać
    do CV, że masz praktykę, np. w administrowaniu - w takiej to a takiej
    organizacji - takie praktyki też są chętnie widziane przez pracodawców.
    Możesz się dogadać z taką organizacją o zwrot kosztów, np. dojazdów
    (np. gdybyś chciał praktykować w W-wie - tam jest chyba największe
    zapotrzebowanie). A praktyki mogą trwać np. tydzień, dwa tygodnie,
    miesiąc i więcej. Np. taka strona internetowa - można się umówić,
    że zrobisz w ciągu 2 tygodni/miesiąca, a potem ewentualnie wprowadzać
    jakieś poprawki.

    Spróbuj tej formy, bo mnie dzięki kontaktom z takimi organizacjami
    (które mogą Cię również komuś potem polecić - do pracy albo
    same nawet zatrudnić) otworzyła się jeszcze jedna puszeczka ;))
    z działki zleceń - różnych - _płatnych_ (głównie z W-wy).

    Poza tym, współpracując z organizacjami, nabierzesz większej
    pewności siebie, może nawiążesz jakieś ciekawe kontakty, które
    pozwolą Ci na zareklamowanie własnej osoby.
    Nie tak daleko masz do Warszawki, a tam najwięcej pracy.

    Pozdrawiam
    Jeśli będziesz miał jakieś wątpliwości, pytania to spróbuję Ci pomóc
    - daj namiary.

    --
    Koziorozec