PracaGrupypl.praca.dyskusjerozważania/narzekania programisty JEE na temat rozwoju..... › Re: rozważania/narzekania programisty JEE na temat rozwoju.....
  • Data: 2007-09-21 23:33:57
    Temat: Re: rozważania/narzekania programisty JEE na temat rozwoju.....
    Od: m...@s...mimuw.edu.pl szukaj wiadomości tego autora

    On 5 Wrz, 22:00, "Aleksander Galicki" <t...@g...pl>
    wrote:
    > asiaque <a...@w...hell.pl> napisał(a):

    Temat trochę zboczył w bok, a ja chciałbym powrócić do dwóch wątków,
    które choć średnio powiązane z tematyką grupy, wydają mi się ciekawe:

    Pierwszy:
    Kim jest programista? Pytanie jest nie tyle trudne, co niemożliwe do
    odpowiedzenia. Tyle odpowiedzi - co na świecie programistów. Spróbujmy
    może jednak znaleźć jakiś przeciętny obraz programisty.

    Czy jest to rzemieślnik czy twórca?

    Pomimo tego, że wolałbym to drugie to jednak, dla _przeciętnego_
    obrazu programisty, wybrałbym pierwsze określenie. Ilu bowiem
    programistów tworzy nowe, skomplikowane algorytmy? Ćwierć promila?

    Drugi:
    Co to znaczy dobry język programowania? Odpowiedź jest chyba prosta.
    Dobry = popularny. Dlaczego? Bo rynek się nie myli i uwzględnia tyle
    aspektów, które w żadnej pojedynczej analizie się nie mieszczą. Skoro
    ludzie (biznes) używa Javy, to to oznacza że jest to język dobry. Coż,
    taka kultura masowa w świecie IT. Smutne, ale prawdziwe.

    pozdrawiam i liczę na komentarze
    Maciek