eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjerobić co się lubiRe: robić co się lubi
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "mhl999 " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: robić co się lubi
    Date: Wed, 15 Dec 2004 08:46:55 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 72
    Message-ID: <cpotlv$jpc$1@inews.gazeta.pl>
    References: <cpeq5q$883$1@nemesis.news.tpi.pl> <cpjj4t$pcb$1@inews.gazeta.pl>
    <o...@b...neoplus.adsl.tpnet.pl>
    <cpl0q1$eem$1@inews.gazeta.pl>
    <o...@b...neoplus.adsl.tpnet.pl>
    NNTP-Posting-Host: cgd86.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1103100415 20268 172.20.26.240 (15 Dec 2004 08:46:55 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 15 Dec 2004 08:46:55 +0000 (UTC)
    X-User: mhl999
    X-Forwarded-For: 172.20.6.161
    X-Remote-IP: cgd86.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:135130
    [ ukryj nagłówki ]

    off limits <o...@w...pl> napisał(a):

    > Czy taka generalizacja jest usprawiedliwiona?
    tak, jest. to nauczyciele tworza i kreuja wlasne srodowisko nikt inny

    > Narysowałeś tu obraz nauczyciela imprezowicza-tchórza-nudziarza, który jest
    > niesprawiedliwy i lekceważy swoich uczniów. Jasne, są i tacy.
    uczniowie (mlode pokolenie) to buntownicy i bardziej imponuja im zachowania
    negatywne niz pozytywne. a z tej postawy juz niedaleko do arogancji z jaka
    odnosza sie do nauczycieli. niektorzy akceptuja takie postawy inni nie.

    > dlaczego na podstawie tych - jak słusznie piszesz - "patologicznych"
    > przypadków aż tak uogólniasz?
    moje uogolnienie bylo proba pokazania ci jak "funkcjonuja" uczniowie
    i jaki jest ich tok rozumowania

    > - w temacie jedynek: wystawiasz uczniowi jedynkę, ewidentną, zasłużoną =>
    > wzywa dyrektor i-w-rezultacie-okazuje-się że nie miałeś wcale racji i albo
    > jesteś zmuszony do zmiany oceny, albo się upierasz i organizuje się
    > egzamin sprawdzający wiedzę, który z góry wiadomo jak wypada. Na idiotę
    > wychodzisz ty, bo ci udowadniają, że wcale twoje sprawiedliwe ocenianie
    > nie musi prowadzic do sprawiedliwej oceny,
    wole wyjsc na idiote i miec wlasne zdanie niz poddawac sie ideologii z gory
    upatrzonej "wiadomo jak wypada egzamin"
    to wy jako nauczyciele stworzyliscie sobie taki system. kazdy egzamin
    z gory zapowiedziany jest fikcja. tylko to juz nie moja wina i nie wina
    ucznia.

    > - monotonne lekcje? jak ktoś prowadzi monotonnie, to owszem jest
    > monotonnie, ale [...]
    to moze podaj autorowi posta sposob jak zwalczyc monotonie to moze zmieni
    zdanie o wymiarze szkolnictwa.

    > - złe oceny dla złych uczniów? każdy sprawedzian możesz oglądnąć [...]
    wybacz nie o tym mowilem. mowilem, ze kiedy zly uczen sie nauczy i ma prawo
    dostac ocene bdb to nie dostaje jej. bo nizsza a jednoczesnie wyzsza od
    dotychczasowych tez sie zadowoli. argument, ze to ma go motywowac jest
    jednym slowem do bani:)

    > nawet dobrze by było gdyby się ktoś nim zainteresował jak poszedł źle i
    > wdedy widać jaka ocena za co
    wybacz, ale dlaczego dwie identyczne prace z polskiego nauczyciel jest
    w stanie ocenic skrajnie - bdb kontra ndst. druga praca absolutnie nie na
    temat i cala tego typu zbedna argumentacja, a temat pracy jest ten sam.

    > nauczyciel ma obowiązek na początku roku poinformować jaka jest skala ocen
    a czy informuje czy ogranicza sie do informacji jest wywieszone "tu i tam"?

    > Wiem, z odpowiedziami gorzej, bo niestety jest to
    > subiektywna ocena, ja stosowałam punkty za wszystko i nie było problemów
    a punkty za aktywnosc i pozniej ocenianie ucznia za to, ze nie byl aktywny
    na lekcjach jest sluszne czy nie twoim zdaniem?

    > - wyścig szczurów? chłopie, tu to już Cię kompletnie nie rozumiem, może
    > myślimy o różnych szkołach... no bo tak: już zawitał do szkół niż
    > demograficzny, moi uczniowie mówili wprost "trójka mi wystarczy, bo z
    > trójką mnie z pocałowaniem ręki przyjmą"; a wiesz z jakimi średnimi
    > przyjmuje się ludzi do liceum? Ledwo trzy wystarczy...
    oceny nie sa adekwatne do rzeczywistej wiedzy i umiejetnosci
    nie sadze, ze uczen ze srednia 'trzy' nie ma byc przyjety. jak najbardziej
    powinien. powinno sie jednak wymagac od niego, jesli nie sprosta wymaganiom
    niech zmieni szkole, a nie przepuszcza sie go z klasy do klasy.
    temat rzeka jednym slowem.

    > Pasja - owszem.
    :)

    pozdrawiam
    mhl999

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1