eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjerejestrowanie dzialalnosci tak aby placic KRUS a nie ZUSRe: rejestrowanie dzialalnosci tak aby placic KRUS a nie ZUS
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!news.ipartners.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.o
    net.pl!not-for-mail
    From: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: rejestrowanie dzialalnosci tak aby placic KRUS a nie ZUS
    Date: Thu, 6 Nov 2003 00:25:55 -0000
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 108
    Sender: j...@p...onet.pl@212.122.200.38
    Message-ID: <boc1tr$cpn$3@news.onet.pl>
    References: <bo8h1i$8lf$1@inews.gazeta.pl> <bo8kej$snk$1@news.onet.pl>
    <bo8q66$he5$1@nemesis.news.tpi.pl> <boap1j$nau$1@topaz.icpnet.pl>
    <bob2bc$22l$1@news.onet.pl> <bob37v$vrv$1@topaz.icpnet.pl>
    <bob5sj$cfi$1@news.onet.pl> <bob9h8$m2a$3@news.onet.pl>
    <bobb1g$7v8$1@news.onet.pl> <bobkoa$7bu$1@news.onet.pl>
    <bobtui$4g8$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 212.122.200.38
    X-Trace: news.onet.pl 1068075771 13111 212.122.200.38 (5 Nov 2003 23:42:51 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 5 Nov 2003 23:42:51 GMT
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.50.4133.2400
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.50.4133.2400
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:100557
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>
    napisał w wiadomości news:bobtui$4g8$1@news.onet.pl...
    > Jarosław Wiechecki <j...@p...onet.pl> wrote:
    > > Sądzisz, że zwalniając 143,3 tysiące osób zmniejszysz straty PKP nie
    > > zmniejszając przychodów?Ok. Można zmniejszyć zatrudnienie o 30-40%.
    >
    > Sadz,e ze nie odpowiedziales na moje pytanie. Jesli uzywasz za podkladke
    USA
    > i Czech to mozesz podac ta statystyke. Co do USA - podaj takze statystyki
    > dotyczace transportu drogowego. Tak sie sklada, ze kolej jest raczej
    > niedochodowa.

    Poniedziałkowa GW sprzed paru tygodni. Numeru, niestety nie pamiętam. W
    przypadku koleii z USA był to przedruk z jakiejś amerykańskiej gazety. Jeśli
    chodzi o Czechy to podobnie. Czesi na dodatek poradzili sobie z górnictwem.
    W prosty sposób - obcieli administracyjną czapę.I oczywiście zamkneli
    nierentowne kopalnie. Na dodatek przyjmują do pracy Polaków.

    >
    > > Tym którzy zostaną zwiększyć zakres obowiązków i czas pracy. Weźmiesz
    > > na siebie odpowiedzialność za wypadki spowodowane przez np.
    > > przemęczonych maszynistów?Same zwolnienia nic nie dają. W przypadku
    > > PKP jedynym sposobem wyjścia z zapaści jest zwiększenie przychodów. W
    >
    > Piszesz z takim autorytetem. Wybacz - ale jak to sie dzieje, ze mimo
    > zwolnien i zamykania niedochodowych linii koszty operacyjne sie nie
    > zmienily?

    Bo zwolniono nie tych, którzy generują największe koszty płacowe?A kadra
    dała sobie podwyżki. W końcu mieliśmy inflację. Należy się.

    > Nie tak dawno byl artyku w SE jak to redaktor podpatrzyl jaka istnieje
    > korupcja wsrod konduktorow... Statystyki (wedlug biletow) pokazuja, ze
    > pociagi jezdza puste - oczywiscie nie jezdza, bo konduktor bierze w lape.
    > Sam niestety takie kwiatki tez widzialem wielokrotnie...

    Tak, tak. Jak będziesz zarabiał 1200 zł i będziesz musiał wydać 700 zł na
    podręczniki i przybory szkolne dla swoich dzieci, też będziesz kombinował.
    Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

    >
    > > tej chwili przewozy towarowe nie przynoszą start. Straty przynoszą
    > > przewozy pasażerskie.Aby one zaczeły przynosić zyski, należy
    > > zainwestować w kolej. Od magistral kolejowych, które są stare, zużyte
    > > i nie nadają się do szybkich przejazdów do taboru, który też do
    > > najtańszych nie należy. Tak czy owak i tak do PKP
    >
    > Pytanie - czy nie lepiej zainwestowac w siec autostrad i czy nie lepiej
    > zostawic infrastrukture (bezpieczenstwo) na barkach panstwa - a
    poszczegolne
    > linie sprywatyzowac i oddac firmom prywatnym?

    Monopol kolei skończy się najpóźniej w 2009 - 2010. Ostatnie uregulowania UE
    dążą do tego by, zdemonopolizować ten rynek. Niestety, trwa to tak długo,
    ponieważ Niemcy i Francuzi są przeciwko. Prywatyzacji kolei dokonano w
    W.Brytanii. Skutek? Opóźnienia pociągów, chroniczne niedoinwestowanie, linie
    osiągają zysk tylko ze sprzedaży majątku. Brytyjskie koleje też przynoszą
    straty.Źródło: GW sprzed paru miesięcy.

    >
    > Podaj tez mi jakikolwiek dowod na to, ze nie ma przyrostu zatrudnienia?
    >
    > będziemy dopłacać
    > > przez najbliższe kilkanaście lat. Same zwolnienia ludzi nic nie
    > > dadzą.A jeśli masz pretensje o dotacje do PKP czy
    >
    > Dadza - ze nie bede doplacal. Kolej to nie tylko transport - to po
    pierwsze
    > mienie PKP (teren kolo dworca w Krakowie - mowi Ci to cos?), po drugie
    > jakies potworki w stylu wlasnych szpitali, po trzecie zarzadzajacy, ktorzy
    > robia wszystko, zeby tylko nie przeprowadzic zmian.

    Właśnie trafiłeś w sedno sprawy. Zarządzający. Jeśli ich jedyną wizją będzie
    grabienie pieniędzy dla siebie, to nadal będziemy mieć niedochodową kolej.

    > Wybacz, ale jesli reforma ma polegac na jeszcze wiekszym pompowaniu
    > publicznych pieniedzy, bez zadnych gwarancji, ze zajmie sie tym menadzer z
    > krwi i kosci - to ja wole niech sie to wszystko rozpierd.

    J.w.

    >
    > górnictwa, to
    > > kieruj je do właściwych ludzi.Każda grupa zawodowa/społeczna w tym
    > > kraju walczy o swoje tak jak potrafi. Górnicy, kolejarze strajkami,
    >
    > Tak - tylko ze do ich pracy trzeba dolozyc ciezkie milardy zlotych!

    A do naszych "topowych" biznesmenów nie? Dzięki informatyzacji ZUS-u już
    straciliśmy miliardy. Następne stracimy niedługo.

    >
    [...]
    >
    > A wybacz. A gornicy , kolejarze, hutnicy i stoczniowcy to na kogo glosuja?
    > Na debili, ktory im obiecaja, ze nic sie nie zmieni. I efekty widac.

    A masz w naszym kraju ciekawą alternatywę? Bo ja nie widzę. Ten system jest
    tworzony od 14 lat. I za jego dzisiejszy kształt odpowiadają również obecne
    partie opozycyjne.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1