PracaGrupypl.praca.dyskusjerefleksje › Re: refleksje
    From: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: refleksje
    Date: Mon, 25 Apr 2005 10:16:08 +0200

    Użytkownik "Maciej Sobczyk" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:d4i7b4$e4p$1@inews.gazeta.pl...

    > - 50% kandydatów deklarujących znajomość j. obcego zawyża tą znajomość,

    Maciek, moze jako fachowiec mi poradzisz, bo zawsze mialam zgryza z tym
    tematem - slownictwem opisujacym poziom znajomosci jezyka obcego. Teraz mnie
    wprawdzie czeka za kilka miesiecy szukanie pracy za granica, a nie w Polsce
    i przynajmniej tego problemu w CV nie bede miec, ale dla zaspokojenia
    "ciekawosci wstecznej" zapytam: jak rozumiane jest okreslenie
    "komunikatywnie"? Umieszczalam je w CV, bo wydawalo mi sie na zdrowy rozum,
    ze jesli w dwoch obcych jezykach potrafie poprowadzic przyjemna rozmowe na
    temat aktualnych wydarzen politycznych i gospodarczych, wyjasnic stanowisko
    w negocjacjach i okazac chlod lub uprzejmosc doborem slow, to jestem wlasnie
    komunikatywna. "Bardzo dobrze" by bylo, jakbym umiala dyskutowac w danym
    jezyku o Heglu czy pisac eseje dajace czytajacemu przyjemnosc estetyczna
    dzieki warstwie jezykowej. "Dobrze" to z kolei bylo dla mnie troche mniej
    niz komunikatywnie, taka czworka z minusem.
    A potem sie zorientowalam, ze niektorzy rozumieja "komunikatywnie" jako
    umiejetnosc wydukania kilku fraz, ktorymi sie od biedy porozumieja w
    standardowych zyciowych sytuacjach. Ale znalazlam takich, ktorzy rozumieja
    to okreslenie tak jak ja. Jakie rozumienie jest powszechne wsrod osob
    rekrutujacych?

    I.