PracaGrupypl.praca.dyskusjepseudoinformatycyRe: pseudoinformatycy
  • Data: 2005-07-23 21:34:10
    Temat: Re: pseudoinformatycy
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mariusz 'BB' Trojanowski" <m...@a...in.sig> napisał w
    wiadomości news:dbuc7j$33n$1@inews.gazeta.pl...

    > Bo? Już któryś raz słyszę tak zarzut. Jes źródłem informacji rzetelnej i w
    > ciekawy sposób podanej. Nie jest źródłem informacji autorytatywnej, bo
    > każdy może do niej dołożyć swoje trzy grosze? Za to jest aktualna, o ile
    > podchodzić do niej świadomie i krytycznie, co w odniesieniu do każdego
    > źródła informacji jest zresztą wskazane.

    Do Wikipedii wpisuje informacje kazdy, niekoniecznie posiadajacy pelna
    wiedza na dany temat, a jeszcze rzadziej - obiektywizm. Wikipedia czesciej
    zawiera informacje na temat obiegowego znaczenia czegos i "powszechnego
    postrzegania", co moze byc bardzo przydatne w wielu wypadkach, ale nie w
    kazdym przypadku.

    > Podaj, proszę, źródło, bo ja nie widziałem nigdzie definicji informatyki,
    > jako "nauki o programach".

    Teza Churcha-Turinga. Ty jestes po studiach infomatycznych, prawda?

    > Wiesz, dowody matematyczne też są ciągiem logicznych kroków wynikających z
    > aksjomatów i zastosowanych metod dowodzenia logicznego. Czy też nazwiesz
    > je programami, zaś matematykę - nauką o programach?

    Specyfikacja to teza, a program jest dowodem tej tezy (izomorfizm
    Curriego-Howarda). (Stosuje sie to raczej do matematki konstruktywnej, a nie
    niekonstruktywnej (klasycznej)).

    I.