PracaGrupypl.praca.dyskusjeprzekwalifikowanie z programisty › Re: przekwalifikowanie z programisty
    From: mihau <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: przekwalifikowanie z programisty
    Date: Mon, 18 May 2009 14:14:46 -0700 (PDT)

    On May 18, 8:09 pm, b...@g...pl wrote:

    > Nie mogę znieśc totalnej stagnacji, ciągłego siedzenia w miejscu bez
    > ruchu i braku rozwoju. Ogólnie lubię programowanie, jednak praca ta
    > oznacza ciągłe rozczajanie czyjegos kodu, praca z kodem i tworami
    > autorskimi utrzymywanymi przez wiele osób, z których rodzą się
    > niesamowite gnioty.

    Po pierwsze: Własna działalność i rozliczanie za zadania, nie za czas
    pracy. Sam sobie będziesz szefem i jak poczujesz wenę, to zakodujesz,
    a jak poczujesz że Cię roznosi, wyjdziesz z domu pobiegać/na rower/
    pokopać piłkę itp.

    Po drugie: Przestawienie na bardziej otwarte technologie - im więcej
    opensource będziesz używał, tym mniej gniotów znajdziesz (ale też bez
    hurraoptymizmu) a jak znajdziesz, to możesz poprawić i podnieść sobie
    motywację dobrym uczynkiem :)

    O ile zawsze dłubałem w otwartym sofcie i jest to dla mnie normą, o
    tyle własna DG sprawiła że odetchnąłem i znowu zaczęło mi się chcieć.
    Jak miałem dość, brałem rower i wracałem po 30km z nową ochotą.

    Teraz mam zlecenie, gdzie jestem znowu w codziennych ramach czasowych
    (nie sztywnych, ale ramach). I powoli przestaje mi się podobać, mimo
    że sama praca bardzo fajna i w przyjemnym miejscu.

    Ale w dłuższej perspektywie też myślę o zmianie zawodu na ocierający
    się o sport (lub chociaż dorabianie sezonowo :)

    --
    mihau