PracaGrupypl.praca.dyskusjeprzekwalifikowanie z programisty › przekwalifikowanie z programisty
  • Data: 2009-05-18 18:09:47
    Temat: przekwalifikowanie z programisty
    Od: b...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Pracuję od ponad 3 lat jako programista j2ee. Mam kilka certyfikatów.
    Jednak im dłużej pracuję tym bardziej widzę, ze to nie zawód dla mnie.
    Nie mogę znieśc totalnej stagnacji, ciągłego siedzenia w miejscu bez
    ruchu i braku rozwoju. Ogólnie lubię programowanie, jednak praca ta
    oznacza ciągłe rozczajanie czyjegos kodu, praca z kodem i tworami
    autorskimi utrzymywanymi przez wiele osób, z których rodzą się
    niesamowite gnioty. Dodatkowo trzeba rozumiec biznes - to jest w tym
    najgorsze. Kiedys pociągała mnie myśl bycia programistą - jednak teraz
    jestem bardzo rozczarowany i nie mam ogóle ochoty chodzic do pracy.
    Niestety ciężko mi usiedziec w jednym mijescu i mam charakter
    sportowca - uprawiam ciągle sport i uwielbiam się rozwijac. Myślę o
    przekwalifikowaniu się w kierunku całkowicie nie związanym z IT. Tylko
    nie wiem co ja tak naprawdę ze swoimi umiejętnościami mogę robic ?
    Najchetniej robiłbym cos zwiazanego ze sportam - niestety po pracy nie
    mam siły robic zadnego researchu. Zbyt męczy mnie to co robie.
    Pracowałem w kiku firmach i wszedzie to samo. W miarę życie
    zauważyłem, że lubię pracę z ludźmi a siedzenie przy komputerze bardzo
    mnie męczy.
    Mam nadzieję, że dyskusja nie rozwinie się w kierunku wyższosci
    jednego języka nad drugim i odezwie się ktoś kto zrezygnował z takiej
    pracy i zrobił coś ciekawego ze swoim życiem. A może za granicę?