PracaGrupypl.praca.dyskusjeprzedszkole - domowe › Re: przedszkole - domowe
  • Data: 2004-09-15 21:20:03
    Temat: Re: przedszkole - domowe
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 15 Sep 2004 23:05:49 +0200, MKW <n...@o...pl> napisał:

    > to przeczytaj moje posty i twoje w tym watku i porównaj kto odpowiedzial
    > na zadane na poczatku pytanie

    Odpowiedziales w miare z sensem dopiero przed chwila, a na oslode podaje
    ci fragment z artykolu, ktory w watku umiescil ktos inny duzo wczesniej,
    gdzie sa podane niektore przepisy dotyczace "drobnych przerobek"

    "Nie ma znaczenia, ile dzieci będzie uczęszczało do takiego przedszkola
    (Katarzyna Mitros planowała, że czworo?sześcioro). Nawet jeśli czworo, to
    muszą one mieć osobne WC, z małymi sedesami. Osobne nocniki nie wystarczą.
    Osobne WC muszą też mieć pracownicy (w tym przypadku
    p. Mitros), gdyż tego wymagają przepisy BHP. Musi być też odpowiednie
    zaplecze do przygotowywania posiłków. Inne w przypadku, gdy będą
    wytwarzane z półproduktów, inne gdy będą tylko podgrzewane. Musi też być
    magazyn do przechowywania produktów suchych, osobna lodówka na produkty
    dla dzieci, aneks do przygotowywania warzyw. I zmywalnia, przy czym drogi
    naczyń brudnych nie mogą się krzyżować z czystymi. Przede wszystkim jednak
    lokal musi mieć minimum 3 m wysokości.

    To nas zamurowuje. Przecież większość mieszkań w miastach w blokach ma 2,5
    m. I dlaczego akurat trzy, a nie cztery albo dwa metry? Dzieci są przecież
    niższe od dorosłych ? już nawet gorzko nie chce się żartować. ? Takie są
    normy prawa budowlanego w odniesieniu do placówek oświatowych ? stwierdza
    inż. Nowacka.

    Katarzyna Mitros nie otworzy domowego przedszkola. ? Nie sprostam przecież
    tym surrealistycznym wymaganiom ? mówi. ? Do tego nie wyzbyłabym się
    obawy, że być może w tym labiryncie istnieją jeszcze jakieś przepisy, do
    których nie dotarłam i pewnego pięknego dnia jakaś szacowna instytucja
    będzie mnie mogła z tego powodu ukarać."
    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##