PracaGrupypl.praca.dyskusje"praca w młodym zespole" - tj. do ilu lat?Re: "praca w młodym zespole" - tj. do ilu lat?
  • Data: 2005-08-31 02:14:13
    Temat: Re: "praca w młodym zespole" - tj. do ilu lat?
    Od: IAl <i...@o...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jarek Hirny wrote:

    > Jeśli od tych 20% odliczyć by ludzi, którzy pracy nie chcą, nie szukają,
    > żyją z zasiłku od piętnastu lat i nie są psychicznie już zdolni do
    > podjęcia jakiejkolwiek aktywności, to okazałoby się, że bezrobocie w
    > Polsce jest w standardach europejskich.

    Tylko, że wszędzie tak samo można odliczyć i wtedy się okaże że tam jest 2%.
    Polskie społeczeństwo to nie jest jakiś dziwoląg z li tylko samych powodów
    genetycznych!

    > Znaczy co dokładniej? Bo nie zauważyłem, aby uniwersytety i politechniki
    > były jakoś masowo zamykane.

    Tylko pytanie co *naukowo* się tam robi, tylko sama dydaktyka i trzepanie
    zaocznych po kieszeniach :P
    A ile % PKB się w Polsce przeznacza na badania naukowe? A ile jest tego w
    krajach takich jak post-komunistyczna Estonia czy Łotwa?
    O Zachód już nie pytam bo widzę, że nie ma sensu...

    > Co jest trzy razy wyższe, przepraszam? PKB? PKB per capita? Wzrost PKB?

    per capita

    > Czesi byli i są w o tyle innej sytuacji, że przez kilka wieków ciurkiem
    > byli a to pod silnymi wpływami niemieckimi, a to byli częścią CK, co
    > wytworzyło dość silną kulturę mieszczańską i klasę średnią.

    To co piszesz to zalatuje przesądami.
    Każdy naród ma swoje wady i zalety, ma swoje unikalne doświadczenia i atuty.

    Polacy też mają sporo, to nie bez powodu w połowie lat '90 Zachód mówił o
    "Tygrysie Europejskim". Wtedy sytuacja gospodarcza Polski była lepsza niż
    Czech, że nie wspomnę o Łotwie i Estonii (które jeszcze chyba były
    republikami radzieckimi)

    Legenda niesie, że Polacy są dosyć przedsiębiorczymi ludźmi na tle innych
    nacji. Ale to ty chcesz pławić się w legendach raczej niż faktach...

    > A na czym polega ta *totalna* lepszość czeskiego państwa i czeskiej
    > ekonomii?

    Stan kolei państwowych, na przykład :P
    8% bezrobocia, dużo większy przeciętny dochód na gospodarstwo domowe

    > ...dzięki czemu silną pozycję na czeskiej scenie politycznej (trzecie
    > miejsce w wyborach w 2002 r., 18,5% głosów) teraz ma pratia jawnie
    > nazywająca się komunistyczną i nawet nie próbująca udawać jakiejkolwiek
    > socjaldemokracji. Jea, rajt.

    Teraz po ponad 10 latach *kiblowania* już są niegroźni.
    Tymczasem w Polsce wszystko już rozwalili swoją "komunistyczną
    mentalnością" :(

    --
    IAl