PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca - czy to koniec?Re: praca - czy to koniec?
    From: "gg" <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: praca - czy to koniec?
    Date: Sun, 30 Jul 2006 01:09:55 +0200

    > Sorki, ale nie kumam nic z powyższych wyliczeń.
    > Jeśli w Polsce zarabia się 1369 zł, to 5x więcej (czyli w UK) byłoby 6845
    > zł, a nie 8895 zł.

    Nie miałem na myśli zarobku 5x większego, porównywałem zarobek na
    jaki może liczyć ktoś bez doświadczenia w Polsce(25tys zł/rok) do zarobku
    na jaki może liczyć ktoś bez doświadczenia w UK (25tys L/rok) wychodzi
    6,5 razy więcej.

    > Co do reszty - tak czy siak nie do końca masz rację. Owszem - część życia
    > jest na poziomie cenowym porównywalnym z polskim, ale spora część jest
    > dużo
    > droższa.

    W większości ta część doroższa mieści się poniżej dochodu 1000L,
    a już na początku można mieć 1500.

    > W ostatecznym rozrachunku wychodzi niemal na to samo.

    Absolutnie się nie zgadzam, można dyskutować o różnicy
    ale to nie jest to samo.

    > Ten, kto
    > dobrze zarabia w skali danego państwa, temu dobrze się żyje, ten kto
    > zarabia
    > słabo, żyje słabo - niezależnie od kraju.

    Tylko że to są pojęcia względne.

    > Naprawdę w UK metr mieszkania kosztuje (w przeliwczeniu) tylko 15 tys zł?

    Jakiś czas temu szukałem mieszkań pod Brighton - podobno taki ich
    odpowiednik
    Sopotu. Studio było od (w przeliczeniu) 350tys do 700tys zł. Ciężko mi
    powiedzieć
    ile to wychodzi za metr bo nie było tam informacji o wielkości mieszkania.
    Nie mniej
    biorąc pod uwagę ceny mieszkań w Polsce to różnica znacząco zmniejsza się z
    każdym
    miesiącem. A ceny w takim np. Sopocie już są podobne jak w Brighton. Nie
    wiem jak jest w
    innych częściach UK.

    > Z reguły na kredyt. Mało kto kupuje samochód za gotówkę. U nas, zarabiając
    > 1370 zł, też dostaniesz auto na kredyt.

    Niekoniecznie, tam się nie kupuje wszystkiego na kredyt tak jak u nas.
    Ostatnio znajomy ochroniaż kupił sobie tam Audi A6... za gotówke, wydał
    4 tyś L, w Polsce zapłacił by za takie samo znacznie więcej.
    Po za tym jeśli jakiś odważny bank da ci kredyt przy takich zarobkach
    to jeszcze pamiętaj że trzeba go spłacić.

    > A u nas nie?

    Przy zarobkach 1370zl wyjedziesz 2-4 razy za granicę ? Chyba na Słowację ?
    Ja mówię o USA, Meladiwach albo chociażby Hiszpani.

    > Oczywiście, że nie tam, gdzie jeżdżą lepiej zarabiający
    > Anglicy, ale właśnie o to chodzi - zarobki są adekwatne do poziomu usług i
    > cen.

    Tylko że znow dochodzimy do tego że to nie jest to samo.

    > Tu też nie bardzo rozumiem, co miałeś na myśli.

    Że ten informatyk po paru latach zarobi tam 60tysL
    a u nas 60 tys zł. czyli odpowiednio na ręke 19,5 tyś zł
    lub 3 tyś zł. Chciałem pokazać że u nas podatki przy
    nieco wyższych zarobkach rosną do absurdu, w UK nie.

    pozdrawiam