PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca - czy to koniec? › Re: praca - czy to koniec?
  • Data: 2006-07-30 04:23:53
    Temat: Re: praca - czy to koniec?
    Od: Immona <c...@n...gmailu> szukaj wiadomości tego autora

    name wrote:

    > "Immona" <c...@n...gmailu> ...

    > A tutaj sobie popisze :-))
    >
    > 1.
    > Do "zdrowej sytuacji" jest BARDZO daleko.
    > Juz za chwileczke bedzie te 3-5% bezrobocia,

    Nie sadze. Duza czesc bezrobocia jest strukturalna - ludzie majacy
    kwalifikacje calkowicie nie wpasowane w dzisiejsze potrzeby rynkowe i
    bez szczegolnej mozliwosci szybkiego przekwalifikowania do zawodow, na
    ktore jest zapotrzebowanie (bo nauka tych zawodow trwa dosc dlugo).
    Jakkolwiek rozpaczliwie firma by nie potrzebowala np. programisty, to
    nie zatrudni na to stanowisko np. bezrobotnego technika prac biurowych
    :). Ze wzgledu na istnienie tej "niedopasowanej kwalifikacjami" masy (w
    czesci odziedziczonej po komunizmie) bezrobocie na poziomie 3-5% jeszcze
    przez dlugo nie wydaje mi sie w Polsce realne. Moze spasc do 10-12%.

    > ale bedzie tez 5.000.000 osob na emigracji.
    > CALE POKOLENIE !!!!
    > I wtedy bedzie calkiem "niezdrowa" sytuacja.
    > W kraju oczywiscie...

    O ktorym konkretnie efekcie emigracji myslisz?

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)