PracaGrupypl.praca.dyskusjepoziom wiedzy studentow › Re: poziom wiedzy studentow
  • Data: 2009-08-03 13:07:57
    Temat: Re: poziom wiedzy studentow
    Od: ktos <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    a...@g...pl pisze:
    > czego ja moge oczekiwac - co taki student umie
    > u nas czasem jakis skrypt czy program by cos ulatwil....

    Ktos tu juz wspomnial, ze sa informatycy od instalacji windows, inni od
    J2EE i sa tez technicy od kabelkow. Zdecyduj kogo potrzebujesz.

    Ja do tego chcialbym dorzucic pare groszy.

    Konczylem informatyke ponad 25 lat temu i frustrowalem sie wtedy, ze gdy
    idzie o Odre to nie mam wprawy ani w zakladaniu dyskow (to byly
    wyjmowalne pudla o sredniczy 50 cm) ani tasm ani papierowych tasiemek
    a gdy idzie o Riada to w ogole nas do niego nie dopuszczano.
    Powiedz mi jakie to ma teraz znaczenie? Ja Ci powiem, ze Javy nie znam
    (raz bo tak wyszlo, dwa bo to jezyk korporacji a ja pracuje dla
    mniejszych) ale z VS 2008 sobie radze i jest to tez w jakiejs czesci
    zasluga tej "teorii" jaka wtedy mi wkladano do glowy. Inna sprawa to to
    co tez juz ktos pisal: uczono mnie roznych teorii obwodow, sterowania
    ...., ktora to wiedza nigdy nie byla mi potrzebna. I do dzisiaj niewiele
    sie zmienilo.

    Do tego przytocze to co mowil manager z krakowskiego oddzialu znanej
    instytucji finansowej o rekrutowaniu informatykow. Sam dosc mlody, ma
    pod soba sporo pan z doswiadczeniem jeszcze w socjalizmie:

    - Kiedy o swoich kwalifikacjach mowia absolwenci AGH czy UJ to uzywaja
    technicznych pojec ktorych on w ogole nie rozumie. Kiedy zas slucha
    absolwentow roznych wyzszych szkol lansu i fajansu to rozumie ze znaja
    worda excela i jakis jeszcze jeden program i gdyby te jego panie nauczyc
    tego trzeciego programu to tez mogly by nazywac sie informatykami.

    Wez jeszcze pod uwage, ze np. na takiej AGH jest informatyka i
    informatyka stosowana. Na pierwszej nawet nie ucza Javy ale
    programowania na przykladzie chyba C++, programowania obiektowego na
    przykladzie javy, teorii baz danych (ale nie Oracla w wersji 10g) itd.
    itp. Na drugiej ucza zastosowania informatyki. Na PW pewnie jest
    podobnie, na PWJSTK pewnie ucza sieci a zarabiania kabelkow to wiadomo
    gdzie.
    Nie pytaj wiec o poziom ogolnie studentow ale napisz moze co to za studenci.

    P.S. Nie jest to pierwsza dyskusja tego typu i zawsze mam wrazenie ze
    punkt widzenia zalezy ....
    Ci co skonczyli porzadne studia uwazaja ze najwazniejsze sa podstawy
    teoretyczne, praktyki nabiera sie z czasem a ci co na takie studia sie
    nie dostali sa zdania ze teoria to zawracanie dupy, licza sie praktyczne
    przyziemne umiejetnosci i ciagle dowalaja wyksztalciuchom, ze taki
    madry, a butów zawiązac nie umie.