PracaGrupypl.praca.dyskusjeposzukiwanie pracyRe: poszukiwanie pracy (długie)
    From: "gromax" <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: poszukiwanie pracy (długie)
    Date: Tue, 25 Nov 2003 21:32:42 +0100

    Patrycjo, uwierz w siebie!

    Ja NIGDY nie chciałem pracy przez układy. jakoś zawsze wierzyłem, że
    potrafię robić to czego się do tej pory nauczyłem. Że potrafię sie rozwijać
    i byc kreatywnym. Wiem, to brzmi banalnie. Zwłaszcza jak się jest w sytuacji
    "podbramkowej" to trudno o bycie kreatywnym i jest się coraz bardziej
    zdeterminowanym.
    I wracając do prac które wykonywałem - jakoś zawsze udawało się znależć
    pracodawcę, który chciał zaufać mi i moim umiejętnościom.
    A uwierz mi - nie mam najłatwiej przy poszukiwaniu pracy. tak sie złożyło,
    że nie ukończyłem studiów. Mam ukończony jedynie II rok. Ale zdobywałem
    doświadczenie - praktyki, praca w mniejszych i większych firmach.
    Miałem okres od stycznia do czerwca tego roku, kiedy byłem praktycznie bez
    pracy. Imałem się wszystkiego - sprzedaży, mycia, malowania, byłem tez
    operatorem łopaty. W końcu stwierdziłem, że u siebie (na śląsku) trwa to
    szukanie zbyt długo i ruszyłem do Warszawy. i po miesiącu dostałem robotę,
    miałem zakładać własną firmę. Po dwóch zmieniłem na lepszą (tj. lepiej
    płatną i na zasadach pracowniczych a nie firma-firma). Zresztą swoje papiery
    (czyli cv i lm) wysłałem do tej obecnej firmy wcześniej niż do poprzedniej.
    A odezwali sie po 3 miesiącach

    To jest mój przypadek. i moja droga. Tobie proponuję znaleźć swoją. Wiesz
    jakie masz doświadczenie, gdzie się uczyłaś i co robiłaś. Wiesz też, co
    jesteś w stanie wykonać. I takiej pracy szukaj. Na początek bierz co dają.
    Warunki będziesz dyktować później. Jeżeli potrzebujesz mieć JAKIKOLWIEK
    dochód, to proponuję ci działy handlowe. Ot, byle sprzedać jakąś usługę,
    jakieś przedmioty. Albo inne proste prace, np. sprzątanie. Jak to mawiała
    kwiatkowska "kobieta żadnej pracy się nie boi".
    I co najważniejsze, bądź konsekwentna w działaniu. Jak szukasz pracy przez
    ogłoszenia w prasie i w internecie, to także odwiedzaj strony firm leżących
    w kręgu zainteresowań. I wyślij co jakiś czas maila ze swoimi danymi. Jak
    jakaś firma ma jubileusz - pogratuluj i przy okazji dołącz zdanie że
    "chętnie byś uczestniczyła w dalszych sukcesach firmy".
    Wrócę do siebie - ja mam problem przy szukaniu pracy bo nie mam pełnego
    wykształcenia. Ale mam doświadczenie. Jak jakaś firma chciała sie juz ze mna
    spotkać, to rozmowę starałem się prowadzić bardzo starannie. Nie wpadać w
    panikę że czegoś nie wiem, czegoś nie rozumiem itp. zawsze uśmiech na twarzy
    i rzeczowa rozmowa na temat. I najlepiej ze dwa dowcipy mieć 'pod ręką".

    tyle po krótce, mam nadzieję że ci się uda.
    I bądź optymistką pisząc list motywacyjny. Niby to tylko kilka słów, a chyba
    lepiej żeby dało sie wyczytać "między wierszami" że pisze osoba pogodna i
    oełna życia.A w cv - na początku w dwóch zdaniach streszczenie listu
    motywacyjnego, a przy opisach jakiś osiągnięć zdania podsumowujące, np lata
    xx-xx firma "super", stanowisko asystentki. główne osiągnięcie: organizacja
    3-dniowego spotkania 6 oddziałów firmy.

    pozdrawiam i życze powodzenia
    gromax