PracaGrupypl.praca.dyskusjeposzukiwanie pracyRe: poszukiwanie pracy
  • Data: 2003-11-26 23:03:22
    Temat: Re: poszukiwanie pracy
    Od: "cisco" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    pracowałem przez pewien czas w firmie HR i miałem okazję poprzyglądać się
    pracom moich "koleżanek". Otóż mnóstwo osób, które tam pracują to ludzie bez
    przygotowania, z ulicy, po kierunkach typu geografia czy rusycystyka. Zero
    psychologa, tylko tępe testy psychologiczne. Kiedyś na własną prośbę
    przeszedłem takie testy a moje koleżanki, które prowadziły rozmowy
    kwalifikacyjne nie potrafiły nawet zinterpretować wyników moich testów. Ale
    do rzeczy. Jak się kogoś szuka na stanowisko to zwykle w ogóle nie patrzy
    się na list motywacyjny, patrzy się na CV. A dlaczego? Bo po prostu nie ma
    czasu na czytanie takiego gówna jakim jest list motywacyjny. Wszyscy dobrze
    wiedzą że LM to ściema na maxa, więc ludzie z HR zagonieni pracą darują
    sobie ten etap. Jeśli CV odpowiada profilowi szukanej osoby to dobrze, masz
    szansę na zaproszenie na rozmowy. Oczywiście jeśli przez przypadek pani z HR
    nie wrzuci twojego CV w jakieś nieodpowiednie miejsce. A na rozmowie jak to
    na rozmowie- dużo zależy od subiektywnego spojrzenia pani z hr. Jeśli lubi
    bufonów to będzie za bufonem, jeśli lubi gości z czerwonymi włosami to
    będzie za gościem z czerownymi kłakami. Naprawdę, wierzcie mi, bardzo wiele
    zalezy od gustu pani z HR.
    A opowieści o tym że liczy się charakter pisma, to czy zaadresujemy list
    ręcznie czy komputerowo można między bajki włożyć. To nieprawda, a jeśli się
    tak kiedyś zdarzyło to pamiętajcie że wyjątki potwierdzają regułę. Zresztą
    nie wiem jak wy, ale ja nie chciałbym pracować w firmie gdzie patrzą na mój
    charakter pisma.