PracaGrupypl.praca.dyskusjeposzukiwanie pracyRe: poszukiwanie pracy
    From: "yamma" <y...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: poszukiwanie pracy
    Date: Tue, 25 Nov 2003 10:27:21 +0100

    Użytkownik "Patrycja"
    <icia23_wytnij_to_wszystko_bo_nie_napiszesz__@poczta
    .fm> napisał w
    wiadomości news:bpv43v$gl5$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witajcie,
    >
    > Zwracam się do Was z pytaniem. Czy w naszym kraju można dostać pracę tak
    > normalnie, bo posiada się odpowiednie kwalifikacje, czy tez trzeba mieć
    > znajomości? Od dwóch miesięcy szukam pracy. Wysyłam aplikacje do tych
    > firm, których wymagania spełniam i najczęściej nawet nie jestem
    > zapraszana na rozmowę.Nie miałabym pretensji gdybym nie dostała pracy,

    1. Bardzo duża część ogłoszeń w Gazecie Wyb., to fikcja! Firmy po prostu
    korzystają z taniej formy reklamy jaką jest dodatek "Praca".
    2. Bardzo często duże firmy (a zwłaszcza tzw. budżetówka) są zobligowane
    przez zarząd do poszukiwania kandydatów poprzez ogłoszenia a najczęściej
    dane miejsce pracy jest już dawno zajęte przez jakiegoś kuzyna/znajomego
    pani księgowej.
    3. Duża część ogłoszeń w internetowych portalach jest już dawno nieaktualna
    i służy wyłącznie do naganiania internautów dzięki czemu reklamodawcy
    chętniej umieszczają swoje oferty w na ich stronach (utrzymują te portale).

    Ażeby nie było zbyt beznadziejnie: bardzo istotną częścią aplikacji jest
    list motywacyjny. Im bardziej oryginalny tym większe szanse na, choćby
    rozmowę kwalifikacyjną.
    Pzdr
    yamma