PracaGrupypl.praca.dyskusjePower media, rinf itp..... › Re: pensja pracownika kontra pośrednik w załatwieniu pracy
    From: "E. Fiedor" <e...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: pensja pracownika kontra pośrednik w załatwieniu pracy
    Date: Fri, 29 Sep 2006 13:07:22 +0200

    Użytkownik "Pegaz" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:efit9i$a6k$1@news.onet.pl...
    > outsourcingowe
    > oplat,
    >
    > Na wstępie zaznaczę że nie wiem jak ta kwestia wygląda w firmach
    > Powermedia i Rinf. Ale na chłopski rozum myślę sobie tak: pracodawca
    > (na jego zlecenie działa Power lub Rinf) przeznacza na pensję dla
    > swojego nowego pracownika kwotę X pln. Pracownika rekrutuje firma HR,
    > która za przeprowadzenie procesu rekrutacji oczekuje od pracodawcy
    > powiedzmy Y pln. Nie przypuszczam aby pracodawca ponosił koszty w
    > kwocie X+Y. Raczej przyszły pracownik może liczyć na pensję X-Y pln
    >
    > A jak jest w rzeczywistości ?

    inaczej
    jeśli to firma zewnętrzna zatrudnia pracownika, to raczej Pracodawca
    Użytkownik nie płaci za rekrutację w większości przypadków, a tylko za pracę
    takiej osoby. Ponadto, do pensji pracownika dolicza prowizję dla firmy
    outosorcingowej, niemniej odpadają mu koszta takiej osoby zatrudnienia
    takiej osoby (to nie on płaci zusy, nie ma na stanie zatrudnienia takiego
    pracownika) co skutkuje wieloma korzyściami.
    zatem nie jest to taka prosta arytmetyka.
    zazwyczaj na prostych stanowiskach pensja jest taka sama, zwiększa się jak
    Pracodawca Użytkownik przejmuje takiego pracownika, ale jest to często
    związane z zakresem odpowiedzialności (awansem kompetencyjnym), a nie ze
    zmianą formy zatrudnienia.