PracaGrupypl.praca.dyskusjeokres próbny a rodzaj umowyRe: okres próbny a rodzaj umowy
  • Data: 2008-07-17 17:42:01
    Temat: Re: okres próbny a rodzaj umowy
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:g5nu44$2k9n$1@opal.icpnet.pl Any User <u...@a...pl>
    pisze:

    > Ja bardzo chętnie poznam Twój, szerszy punkt widzenia i teorię, co by było
    > w dłuższej perspektywie, gdyby znieść płacę minimalną. Poważnie, bardzo
    > chętnie poczytam.
    Nie jestem prorokiem ani ekonomistą. Ty też nie.
    Najogólniej pogłębiły by się obszary ubóstwa i rozwarstwienie społeczne, ale
    to pewnie wiesz z lektury opisów sytuacji w innych krajach.
    A od siebie dodam, że po prostu być może trochę ludzi by zostało wyrzuconych
    na margines społeczeństwa, a może nawet po prostu straciło życie.
    Ten argument do ciebie z pewnościa nie trafi ale będziesz miał pretekst żeby
    znów te swoje teorie powałkować.

    > Czyli wolisz, aby (na krótką metę) jakaś grupa osób w ogóle nie dostała
    > pracy, niż aby dostała ją z bardzo niską pensją, tak?
    To jest nieuprawniona, wydumana teza. Płaca minimalna w Polsce jest
    wyjątkowo niska, właściwie nie sposób się za nią normalnie (samodzielnie)
    utrzymać (zwracam uwagę na dwa pojęcia: minimum socjalne i minimum
    biologiczne).
    Strasznie prosto i dogmatycznie myślisz (jak to u korwinistów, przywodzi mi
    to na myśl komunistyczny beton), płaca minimalna to tylko jeden z elementów
    systemu.
    Zwracam uwagę na relację pomiędzy płaca minimalną, zasiłkiem dla
    bezrobotnych, czasem jego otrzymywania i okresem zatrudnienia uprawniającym
    do jego pobierania.
    Wreszcie płaca minimalna to płaca za _pełny_ wymiar czasu pracy.

    --
    Jotte