PracaGrupypl.praca.dyskusjeo co moze chodzic z tymi pismami? prosba o pomoc!! › Re: o co moze chodzic z tymi pismami? prosba o pomoc!!
  • Data: 2004-08-25 20:13:50
    Temat: Re: o co moze chodzic z tymi pismami? prosba o pomoc!!
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > co chodzi i jak pomoc jej sie przygotowac z tymi pismami? pracowalam
    troche
    > jako sekretarka (pare lat temu) i co nieco moge jej podpowiedziec, ale
    sporo
    > wylecialo mi z glowy. Szukalam w google, ale wszelkiego rodzaju wzory pism
    > necie to prawne, o umowe o prace itp.

    Witam
    Jedyne co możesz pomóc - to przygotować spis zwrotów
    okolicznościowych, które są zwyczajowo stosowane w takich pismach.
    Najczęściej są to:
    - nawiązując do rozmowy telef. z dnia .......
    - w odpowiedzi na pismo...
    - odnośnie problemu poruszonego w piśmie.....
    - w odpowiedzi na Pański list ........
    - biorąc pod uwagę powyższe argumenty wnioskuję....
    - niezbędnym w zaistniałej sytuacji staje się podjęcie następujących
    decyzji.....
    - wobec zaistniałych okoliczności......
    - nie jest w stanie podjąć się realizacji projektu, który z kolei nie
    przekracza możliwości naszej firmy, a wręcz stanowi jedynie fragment usług
    wykonywanych przez naszą firmę na najwyższym poziomie .........
    - i wiele innych które oprócz tego że nie wnoszą do sprawy wiele nowego i
    znaczą tylko tyle co można spokojnie zamknąć w trzech słowach.

    Bardzo ważne jest rozpoczęcie takiego pisma w odpowiednim tonie, i
    konsekwentne utrzymanie go w takiej tonacji do końca. W tonie który postawi
    reprezentowaną firmę w pozycji dominującej i doda splendoru jej kierownictwu
    :-)

    Ufff..... trochę się rozpisałem, ale to niestety tek wygląda - przerost
    formy nad treścią.

    pozdrrr... Reksio