eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjenetykieta i savoir vivre w korespondencji z potencjalnym pracodawcąRe: netykieta i savoir vivre w korespondencji z potencjalnym pracodawcą
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "aga.p" <c...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: netykieta i savoir vivre w korespondencji z potencjalnym pracodawcą
    Date: Thu, 27 Jul 2006 00:09:40 +0200
    Organization: Onet.pl
    Lines: 38
    Message-ID: <ea8p8u$evv$1@news.onet.pl>
    References: <ea8cem$4ma$1@news.interia.pl> <ea8h0t$mu8$1@news.onet.pl>
    <ea8n69$q92$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: systemy10.toya.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1153951838 15359 217.113.225.10 (26 Jul 2006 22:10:38 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 26 Jul 2006 22:10:38 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    X-Sender: R36Xypx31jqiba/2oIlVsj9LdpMIGv1/
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:187117
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Irving Washington" napisał w wiadomości
    news:ea8n69$q92$1@inews.gazeta.pl...
    > Bzdury. Albo inaczej: mało komu znane, nie stosowane, tworzące dystans
    > reguły z lamusa.

    Raczej odchodzące w zapomnienie zasady dobrego wychowania. Wbrew pozorom
    znane wielu osobom i przez wiele osób stosowane.

    > Oczywiście, że spoufalamy się z klientem - w granicach wygodnych dla obu
    > stron. Sprzyja to budowaniu i utrzymaniu kontaktu.

    W granicach i po jakimś czasie może tak. Na dzień dobry jest to po prostu
    lekceważące.

    > Oczywiście, że na pewnym etapie zażylości z osobą po drugiej stronie
    > używamy emotów. Ułatwia to rozumienie zawartych w treści emocji.

    Jak sam piszesz - na pewnym etapie zażyłości. Ja mówię o oficjalnej
    korespondencji, w tym, konkretnie, o wysyłaniu CV.

    > Oczywiście, że najpierw jestesmy ludźmi a dopiero potem pracownikami,
    > zatem zwracamy się do innych jak do ludzi a nie jak do trybików
    organizacji.

    Tzn, że jak piszę "Szanowna Pani" to gadam z trybikiem, a jak "Siema
    Dyrektorko" to z człowiekiem? Nonsens.

    > Oczywiście, że dobre wrażenie ma znaczenie niebagatelne. Lecz nadmierny
    > dystans, tworzony w korespondencji może owe wrażenie uczynić negatywnym.

    Widzisz, Ty to odbierasz jako nadmierny dystans, a dla mnie to normalne
    zachowanie. A przynajmniej na początku tworzenia relacji. Bo potem to już
    faktycznie kwestia wyczucia jak daleko można się posunąć, żeby nie zrobić z
    siebie idioty i żeby nie obrazić drugiej strony.

    pzdr,
    Aga

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1