PracaGrupypl.praca.dyskusjemoże podyskutują 50- latki? › Re: może podyskutują 50- latki?
    From: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: może podyskutują 50- latki?
    Date: Mon, 2 Dec 2002 01:16:20 +0100

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:slrnaul3ko.7e.wojsal1@wojtek.sal.com...

    > A czy ktos pytal sie zainteresowanych (emerytow)
    > o zgode na takie funkcjonowanie systemu emerytalnego?
    > Ktos sam podjal taka decyzje, to niech teraz ponosi
    > odpowiedzialnosc za swoje radosne decyzje.
    >
    > A skad Ty wytrzasneles "umowe pokoleniowa"?
    > Ja sie z nikim (z panstwem) nie umawialem. To
    > panstwo samo zabiera mi moje pieniadze, bo
    > samo chce mi zapewnic emeryture. Bez mojej zgody!
    > I tak jest z milionami emerytow.
    >
    > Jest rzecza oczywista, ze jesli ktos zabiera Tobie
    > pieniadze i obiecuje Ci godziwa emeryture - to
    > musi Ci to zapewnic. I nie ma znaczenia czy tym
> [...]

    Ja nie jestem zwolennikiem obecnego systemu, chce tylko uswiadomic jak
    powazna jest skala problemu. Juz pisalemwczesniej ile wynosila skladka ZUS
    pok koniec lat 70 -15% razem z ubezpieczeniem zdrowotnym itd. Zakladajac ze
    20% tej sumy szlo na emerytury latwo policzyc ze obecne emerytury sa o wiele
    za wysokie jak na te ktore sobie wypracowali obecni emeryci, nie bede
    wspominal o ubezpieczeniu zdrowotnym, ktore w normalnych warunkach rosloby
    wraz z wiekiem.