PracaGrupypl.praca.dyskusjemoże podyskutują 50- latki?Re: może podyskutuj? 50- latki?
  • Data: 2002-12-05 10:43:44
    Temat: Re: może podyskutuj? 50- latki?
    Od: jerzu <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 28 Nov 2002 14:46:26 -0800, n...@p...ninka.net (Nina M.
    Miller) wrote:

    >ja tez pamietam tamte czasy.
    >pamietam kartki na cukier, wodke, maslo, mieso i szereg innych
    >towarow.

    Teraz coraz większ część społeczeństwa może sobie na masło i mięso
    popatrzeć w sklepie na półce. A dzieci często chodzą w jednych butach
    przez cały rok.

    >pamietam jak matka musiala wstawac o 4 rano i stac dlugie godziny na
    >mrozie w kolejce w miesnym.
    >pamietam sklepy spozywcze a w nich jedyny towar, ktorego nigdy nie
    >braklo: ocet na polkach.

    j.w. - co z tego że towar jest jak nie ma go za co kupić.

    >pamietam ze jak ktos mial takie fanaberie zeby sobie np. kupic pralke
    >albo lodowke to musial zalatwic sobie talon "dla mlodych malzenstw" bo
    >tylko na takie talony sprzedawali wowczas te sprzety.

    j.w. - co z tego że towar jest jak nie ma go za co kupić. Mojemu
    koledze właśnie popsuła się pralka. Nie stać go na nową - ma inne
    wydatki. Prosty wybór - albo jedzenie i ubranie dla dziecka albo
    pralka.

    (...)
    >pamietam jak moj ojciec lezal w jednymz tych szpitali, co to
    >wspomniales. operacje mial. i pamietam jak matka musiala szukac dojsc
    >i lapowek, zeby wyzebrac mu igly jednorazowki, srodki opatrunkowe,
    >srodki znieczulajace... bo szpital nie mial.

    A teraz jest inaczej?? To co widziałem na oddziale
    ginekologiczno-położniczym jednego z większych szpitali _klinicznych_
    w Warszawie wcale nie odbiega od tego co opisałaś. Brak podstawowoych
    medykamentów - witaminę C musisz sobie wykupić w aptece, brak środków
    opatrunkowych - sam kupiłem 10 bandaży i dałem pielęgniarce po tym jak
    usłyszałem że nie mają _bandaża_. O tym że za środki znieczulające się
    przy porodzie płaci to wspominał nie będę. Owszem - jak masz kasę to
    leżysz na sali o podwyższonym standardzie i masz wszystko czego dusza
    zapragnie.

    >duzo innych jeszcze rzeczy pamietam, o ktorych ty najwyrazniej
    >zapomniales.

    Oderwana jesteś od rzeczywistości jaka jest teraz w Polsce.

    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński j...@i...pl
    http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org - strona domowa