PracaGrupypl.praca.dyskusjemoże podyskutują 50- latki? › Re: może podyskutują 50- latki?
  • Data: 2002-12-03 13:27:22
    Temat: Re: może podyskutują 50- latki?
    Od: "adherent" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Artur Lato" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:asi8h7$kbn$1@news.onet.pl...

    > żeby uzmysłowić absurd rozciągania waunków życia
    > w trudnych, wyjątkowych okresach na cały ustrój.

    Nie wiem dlaczego ale wykształcony i pracujący w PRL-u
    mam wrażenie że otrzymałem więcej (nie ważne od
    rodziny czy od państwa) niż otrzymują zstępni wyuczeni
    i pracujący teraz.
    Oczywiście po tym okresie przejściowym wchodzący w dorosłe
    życie będą otrzymywać więcej.

    Trzeba też dzisiaj zwrócić uwagę na negatywne zjawiska
    utrudniające zdobywanie pracy przez młodych a wszystkim
    pogarszające warunki życia.
    Nie rozumiem, a raczej nie znajduję wytłumaczenia dla tak
    silnej roli korporacji zawodowych w naszym kraju.
    Prawnicy, lekarze to zamknięte klany. Młodzi wykształceni
    prawnicy w większości zagrożeni bezrobociem a równocześnie
    nie znam adwokata po aplikacji który by płacił należne podatki.
    Naczelna Rada Lekarska (?) broniąca koncerny farmaceutyczne
    przed obniżeniem cen leków - przecież to absurd.
    Teraz czytam o Izbie Architektów RP - absolwent architektury
    będzie miał trudności z wejściem w skład tego grona, równocześnie
    za projekt domu będzie trzeba znowu zapłacić dużo więcej.

    Ciekawy jestem czy uda się poskromić te stare i nowo powstające
    gildie ograniczające dostęp do rynku młodym, a wszystkim
    podnoszące koszty życia.

    Pozdrawiam
    ad