PracaGrupypl.praca.dyskusjemoja historia - jak informatyk z poznania pracuje i zyje w szwajcarii › Re: moja historia - jak informatyk z poznania pracuje i zyje w szwajcarii
    From: mihau <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: moja historia - jak informatyk z poznania pracuje i zyje w szwajcarii
    Date: Tue, 18 Aug 2009 07:03:22 -0700 (PDT)

    On Aug 18, 12:35 pm, Piotr <p...@g...com> wrote:

    > Tylko i wyłącznie biorę taką opcję pod uwagę. Czasy kiedy się mieszkało
    > z kolegami skończyły sie wraz ze studiami i rozpoczęciem dorosłego i
    > samodzielnego życia. Zresztą nie wydaje mi się, żeby jakiś mężczyzna, w
    > dodatku samotny chciał z kimś dzielić mieszkanie.

    Jako pracujący singiel próbowałem obu wariantów i jestem swiadom wad i
    zalet zarówno mieszkania pod jednym dachem z innymi ludźmi, jak i
    samotnie. Jeśli są to rozsądne osoby, może być dużo lepiej niż samemu.
    Nie tylko w kwestiach finansowych, ale i w rotacji obowiązków:
    sprzątania wspólnej przestrzeni, gotowania, napraw, itp.

    > Oczywiście, jeśli na mieszkanie wydaje się 650zł ...

    Dodam jeszcze, że gdy wyjeżdżałem, właściciel zapowiadał że może
    utrzymać tą cenę, jeśli polecę mu zaufaną osobę jako następcę. Parę
    osób się zastanawiało (w tym pracujący single) i nie zdecydował się
    nikt bo... mieszkali taniej!

    > ... plus opłaty co daje ~1400zł. Oczywiście nie liczę internetu i
    > telefonu, o kablówce już nie wspominając.

    A to dla mnie akuat fanaberie. Telefon stacjonarny mi do niczego nie
    jest potrzebny, a telewizji nie oglądam.
    Codzienne potrzeby życiowe mam niewielkie i dobrze mi z tym. No ale
    wiem, że są i tacy, dla których podstawowe potrzeby obejmują kablówkę,
    zadaszony parking dla samochodu, klimatyzację i obiad w restauracji.
    Mają większe potrzeby, to i muszą zarabiać więcej.

    > IMHO, wyliczenia, które podałeś są niewystarczająco realne, aby podawać
    > je jako przykład racjonalnego gospodarowania budżetem domowym w
    > wysokości 3k zł.

    Jak już wspominałem, wyjechałem z Polski w czerwcu 2008. Dokładnie
    przed tzw. kryzysem. Nie wiem jak na przestrzeni tego roku zmieniły
    się ceny w Polsce. Sądząc po zmianie kursu złotówki, mogły zmienić się
    znacznie. Za dwa tygodnie będę miał w tym temacie orientację i mogę
    przedstawić nowe wyliczenia :)

    Zakładam jednak, że zmiana cen nastąpiła w parze ze zmianą płac i 3k
    też uznajemy za nieaktualne?

    --
    mihau