PracaGrupypl.praca.dyskusjemoja historia - jak informatyk z poznania pracuje i zyje w szwajcarii › Re: moja historia - jak informatyk z poznania pracuje i zyje w szwajcarii
    From: "Rajmund" <r...@n...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: moja historia - jak informatyk z poznania pracuje i zyje w szwajcarii
    Date: Tue, 18 Aug 2009 12:48:53 +0200

    Użytkownik "Michał Jankowski - fotografialodz . com"
    <d...@r...com.pl> napisał w

    > wg. mnie lekarz, czlowiek ktory skonczyl studia, dosc ciezkie. Ma
    > bardziej odpowiedzialna prace, zycie ludzkie(aspekty bledow
    > lekarskich
    > i pozniejszych roszczen zwiazanych z nimi pomijam)
    > gornikiem (tzw facetem od lopaty) chyba moze zostac kazdy
    > dla mnie wyznacznikiem wynagrodzenia sa umiejetnosci i wyksztalcenie,
    > niestety w rzeczywistosci jest troszke inaczej.

    Twoja wypowiedź przypomina mi twierdzenie pewnego starszego pana, który
    uważa, że cena danego produktu powinna wynosić mniej więcej tyle co
    koszt jego wytworzenia plus jakaś rozsądna marża detaliczna. Tak było
    chyba w PRLu, gdzie ceny ustalane były centralnie, odgórnie.

    Ale rynek kieruje się swoimi prawami - popytu i podaży.
    Również rynek pracy.
    I bywa tak, że poszukiwany "robol" zarobi więcej niż nieposzukiwany
    specjalista z wyższym wykształceniem.
    Oczywiście ten drugi popada we frustracje i niezadowolenie z tego stanu
    rzeczy.
    A robol pieje ze szczęścia.

    R.