PracaGrupypl.praca.dyskusjemoja historia - jak informatyk z poznania pracuje i zyje w szwajcarii › Re: moja historia - jak informatyk z poznania pracuje i zyje w szwajcarii
    From: Piotr <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: moja historia - jak informatyk z poznania pracuje i zyje w szwajcarii
    Date: Tue, 18 Aug 2009 12:41:07 +0200

    mihau pisze:
    > Dwa i pół roku mieszkałem w kawalerce w centrum wojewódzkiego miasta i
    > płaciłem za nią 650zł. Dla uściślenia, były to lata 2006-2008, a nie
    > 15 lat temu. Oczywiście wiem, że powtórzyć ten wyczyn to jak wygrać w
    > totolotka.

    Osobiście uważam, iż jest to nierealne.

    > Ale z drugiej strony - czy ktoś każe mieszkać samemu?

    Tylko i wyłącznie biorę taką opcję pod uwagę. Czasy kiedy się mieszkało
    z kolegami skończyły sie wraz ze studiami i rozpoczęciem dorosłego i
    samodzielnego życia. Zresztą nie wydaje mi się, żeby jakiś mężczyzna, w
    dodatku samotny chciał z kimś dzielić mieszkanie.

    > 1400 to też przesada. Za 1000-1200 da się znaleźć podobne mieszkanie.

    ... plus opłaty co daje ~1400zł. Oczywiście nie liczę internetu i
    telefonu, o kablówce już nie wspominając.

    > Podawałem koszt utrzymania, a nie przyjemności. Wydając połowę z 3000
    > miesięcznego dochodu netto, ma się drugie 1500 do podziału na
    > przyjemności i oszczędności. Jest to dość pokaźna kwota.

    Oczywiście, jeśli na mieszkanie wydaje się 650zł ...

    > Możesz uważać co chcesz, a faktów z mojego życia nie zmienisz. Mi było
    > dobrze i w zasadzie jedyne, czego mi do pełni szczęścia brakowało, to
    > więcej czasu na wakacje.

    IMHO, wyliczenia, które podałeś są niewystarczająco realne, aby podawać
    je jako przykład racjonalnego gospodarowania budżetem domowym w
    wysokości 3k zł.

    > I nie jest to, niestety, dobro bezpośrednio
    > przeliczalne na pieniądze, bo dobrze zarabiając nie da się tak po
    > prostu co rok wyskoczyć z rynku na 3 miesiące i potem do niego wrócić,
    > zachowując dobre zarobki.

    Z tym akurat muszę się z Tobą po części zgodzić.

    Jedyne co próbuję tu przeforsować to to, iż te całe 3k wystarczą na dość
    dogodne życie, jednakże bez jakichkolwiek planów na przyszłość (własne
    mieszkanie, rodzina, inwestycje itp.).

    --
    Piotr Piwko
    http://www.embedded-engineering.pl/