PracaGrupypl.praca.dyskusjelist motywacyjny › Re: list motywacyjny
    From: " leszek" <s...@N...poczta.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: list motywacyjny
    Date: Thu, 23 May 2002 12:25:12 +0000 (UTC)

    Beri <b...@w...pl> napisał(a):

    > Witam wszystkich grupowiczów!!
    >
    > Jestem tu pierwszy raz, a do "wizyty" sklonily , mnie refleksje podczas
    > pisania listu motywacyjnego.
    > Tak sie zastanawiam, po jakiego grzyba pisze sie te bzdurne listy, tak czy
    > siak pewnie nikt tego nie czyta, a jak czyta to po paru takich listach nie

    Wbrew pozorom jest różnica.

    CV jest to po prostu życiorys zawodowy. W nim piszesz krótko: swoje dane
    osobowe, wykształcenie, dotychczasowe miejsca pracy (i związane z tym
    doświadczenie), znajomość języków itp. itd. Najlepiej w punktach, zwięźle,
    formalnie - stosując się do przyjętych standardów.

    List motywacyjny daje ci natomiast napisania coś od siebie. Możesz tutaj
    napisać o swoich zaletach, uwypuklić swoje dotychczasowe osiągnięcia i
    dlaczego te wszystkie zalety powodują, że jesteś idealnym kandydatem. Mogą to
    być banały, ale wcale nie muszą. Zależy to od ciebie.

    Pracodawca najpierw przegląda CV i sprawdza twoje kwalifikacje. Jeśli
    potrzebuje kogoś z angielskim, a ty go nie znasz, to już dalej nie czyta.
    Jeśli stwierdzi, że kwalifikacje mu odpowiadają, to czyta list motywacyjny
    (lub nie czyta), aby dowiedzieć się czegoś więcej o kandydacie. Możesz go
    tutaj zachęcić lub zniechęcić. Jeśli na jedną ofertę przychodzi masa
    aplikacji (zwłaszcza jeśli wymagania nie są duże), to może właśnie LM
    spowoduje, że twoje podanie znajdzie się na wierzchu sterty.