PracaGrupypl.praca.dyskusjelikwidacja firmy a zwolnienie pracownika › Re: likwidacja firmy a zwolnienie pracownika
    From: "waczek" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: likwidacja firmy a zwolnienie pracownika
    Date: Mon, 22 Mar 2004 01:44:50 +0100

    Witam,

    Użytkownik "ToMasz" <w...@p...KOM> napisał w wiadomości
    news:c3f016$cr0$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam.
    > Pracuje w pewnej firmie 9 miesiecy. Nieidzie najlepiej, wiec szef chce
    > zamknąć firme od 1 kwietnia. Nie dostałem wypowiedzenia, a do
    zamniecia
    > firmy pozostało zaledwie 8 dni roboczych. Nie wykorzystałem również
    ani
    > jednego dnia urlopu w tym roku.
    > Jakie sa moje prawa? wiem ze dostane jakąś kase za proporcjonalny( z 3
    > miesiecy) urlop, ale czy dostane coś za fakt ze nie dostałem
    wypowiedzenia?

    Jeżeli nie dostałeś wypowiedzenia, to być może "zamknięcia" firmy (??
    likwidacji, zawieszenia działalności) nie będzie tak szybko lub wcale.
    Być może są to pogłoski, celowo rozgłaszane plotki, aby stworzyć
    atmosferę zagrożenia wśród pracowników.

    Przy likwidacji stanowiska pracy lub likwidacji pracodawcy otrzymanie
    odprawy zależy od rodzaju umowy o pracę (na czas nieokreślony, określony
    i inne), również od liczby zatrudnionych pracowników (ponad 20
    pracowników w dniu 1 stycznia br.).

    Powinieneś otrzymać wypowiedzenie, bez wypowiedzenia nie można zwolnić
    pracownika, chyba że z winy pracownika.

    Nie wyrażaj zgody na zwolnienie za porozumieniem stron (ze względu na
    prawo do zasiłku dla bezrobotnych).

    Pozdrawiam

    wa