eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeksztalcenie wyzsze w Polsce (dluge) › Re: ksztalcenie wyzsze w Polsce (dluge)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!news.ipartners.pl!news2.icm.edu.pl!newsfeed
    .tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <m...@c...spamers.are.stupid>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ksztalcenie wyzsze w Polsce (dluge)
    Date: Thu, 27 Nov 2003 00:13:24 +0000 (UTC)
    Organization: Sithian Group
    Lines: 76
    Message-ID: <X...@1...0.0.1>
    References: <bq2829$97j$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: host-213-25-17-249.olsztyn.mm.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1069892004 14658 213.25.17.249 (27 Nov 2003 00:13:24
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 27 Nov 2003 00:13:24 +0000 (UTC)
    User-Agent: Xnews/5.04.25
    X-Face: 'fr~8\8tO:_vmD[k!xf%_c3{xUuh#rERa~Dwa-}1GaW89:a^INmF&e:=`C(!>`T)Mbho_zyLJ#/Hy
    LJ9raHLtHkOU?}IZ?*&CJl?{E~4O$.2jC~(O/Q*i*vwtQ/dH"fB#zwnu8cP
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:102331
    [ ukryj nagłówki ]

    Ke'dem guerfel "Kamil" <b...@g...pl> ihn
    news:bq2829$97j$1@inews.gazeta.pl: takh oblivyn ihn aa'kua
    pl.praca.dyskusje

    > Glowne zarzuty:
    > - studia ucza biernosci i bezmyslnosci, automatyzmu i odruchu
    > ZZZ

    Bo tak najłatwiej. Pan profesor nie musi się dokształcać, a i pan
    magister prowadzący ćwiczenia też nie będzie musiał co roku prochu
    wymyślać - skorzysta ze swoich notatek sprzed roku, ewentualnie
    skorzysta z notatek kolegi, jeżeli ich tak rzucają od przedmiotu
    do przedmiotu. Lekko, łatwo i przyjemnie...

    > - studia dokladnie tepia umijetnosc wyszukiwania potrzebnych
    > rzeczy i informacji w otoczeniu i wycigania poprawnych wnioskow

    Słusznie tępią. W końcu na cholerę prowadzącemu zajęcia pyskujący
    student? Kłopot z nim, bo program wyprzedza, a i wiadomości ma za
    dużo i jeszcze prowazdącego zakasuje. Trzeba ich zwalniać z zajęć
    już na początku semestru, niech nie przychodzą i nie zawyżają
    poziomu nauczania...

    > - programy nauczana (zwlaszcza na kierunkach technicznych i
    > biznesowych) sa przestarzale, czasem prowadzacy nie wiedzą o
    > czym mowią i te ez niewiedze krzewia dalej

    Nie wiem, jak na technicznych, bom humanista. Muszę przyznać, że
    sporo w tym racji nawet na studiach humanistycznych, gdzie często
    dyskutuje się o rzeczach, o których wiadomo, że będą zmienione już
    niebawem i zawracanie sobie nimi głowy to głupota.

    > - zajecia (z prawie wszystkiego) obywaja sie wedlug schematu:
    > rys historyczny/powstanie -rozwoj, krytyka, rewizja. Nikt nie
    > mysli i nie uczy mlodych zastanowic sie, co z tego wynika

    Bo młody ma się nauczyć, a nie rozmyślać. Myślenie niepopularne
    jest i pewnie jeszcze długo będzie, bo wymaga zaangażowania od
    kadry, a z tym bywa róznie. W czasie moich studiów tylko jeden
    wykładowca powiedział wyraźnie, że jeżeli przyjdzie ktoś do niego
    z wiedzą wykutą, ale bez zrozumienia, to nie zaliczy - był to
    wstęp do filozfii na pierwszym roku...

    > - zajecia paktyczne: brak, ewentualne zastosowanie wykutych na
    > pamiec teori: brak

    Tutaj na przeszkodzie czasem stoi nędzne wyposażenie pracowni czy
    całej uczelni, ale wiem również, że często sprzęt leży odłogiem,
    bo nie ma komu zadecydować o udostępnieniu go studentom. W końcu
    ktoś musi ich pilnować i trzeba za to zapłacić tych 500 PLN więcej
    co miesiąc. Ponieważ pieniędzy nie ma, to łatwiej salę zamknąć.

    > - arbitralnosc ocen, mala elastycznosc i mozliwosc wyboru zajec,
    > ktore moglyby ludziom pomoc w starcie do kariery

    To po części jest pochodna innych wymienionych tutaj rzeczy. Mała
    elastyczność i mały wybór zajęć spowodowany jest brakiem dobrej
    kadry. Dobrej kadry nie będzie, bo najlepsi uciekają z uczelni i
    trzeba podpierać się słabszymi. Słabsi często są osobnikami ZZZ,
    więc nie chce im się rozwijać w jakiejś nowej specjalności...

    > - nie ucza tez umiejetnosci wyglaszania wlasnego zdania
    > popartego argumentami (a nie w stylu "tak, bo tak") i prob
    > merytorycznej jego obrony - nie ucza wspolpracy zespolowej

    A tutaj to ja się kadrze nie dziwię. Nie ma nic gorszego, niż
    współpracujący ze sobą studenci, którzy na dodatek potrafią
    uzasadnić swoje zdanie - oni są niebezpieczni i trzeba ich
    uziemić jak najszybciej dla własnego bezpieczeństwa.


    --
    Peter 'Mikolaj' Mikolajski <> ICQ: 55031994 / GG: 2259986
    "I find your lack of faith disturbing" (LV @ ANH)
    "Prawdziwa sztuka obroni się sama... ale nie przede mną"
    (kabaret Potem - Wiosenna pieśń radości)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1