PracaGrupypl.praca.dyskusjejakie warunki nabycia prawa do rozliczania sie w KRUSRe: jakie warunki nabycia prawa do rozliczania sie w KRUS
    From: "HawkEye" <H...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: jakie warunki nabycia prawa do rozliczania sie w KRUS
    Date: Tue, 15 May 2007 14:45:22 +0200

    Użytkownik "Bremse" <bremse{usun.to}@wp.pl> napisał w wiadomości
    news:1qhh43laiucekvdf9ao8jnidibnc07buma@4ax.com...
    > On Mon, 7 May 2007 18:52:02 +0200, "HawkEye" wrote:

    > Od kilku już ładnych lat mogłeś korzystać z mnóstwa dofinansowań na
    > rozwój gospodarstwa. Tylko trzeba było _coś_ robić. Oprócz tego jeśli
    > twoje dochody z roli stanowią 60% wszystkich dochodów, to mogłeś
    > zakręcić się i nie płacić podatku dochodowego z DG.

    Z doplatami nie jest wcale tak rozowo, jak sie potocznie wydaje. Na dodatek
    w wiekszosci sa one skierowane na rozwoj gospodarstwa a nie na rozwoj
    konkurencyjnosci dzialalnosci gosp.
    Podatkow i tak nie place, bo mam zbyt niskie dochody, wiec nie wiem, o co
    sie tak rzucasz? Gosc wczesniej pytal jak jest z KRUS, wiec mu wyjasnilem,
    ale nie wierze, by z hektarowego gospodarstwa mial jakie kolwiek dochody...
    Nie wiem, czy znasz temat, czy tylko wydaje Ci sie, ze wiesz duzo, ale moja
    ciotka pracuje w agencji wspolpracujacej z AMiRR wiec gdybym mogl, to by mi
    jakis pomysl na doplaty podala. (aktualnie zastanawiam sie nad pozyskaniem
    funduszy na agroturystyke, tylko wierz mi, ze nie chcialbys tego
    zalatwiac-mam znajomego, ktory to wdrazal i stwierdzil, ze gdyby wiedzial,
    to by sie tego nie podjal...Inny bral doplate na specjalistyczne maszyny i
    dzis splaca kredyt[200tys zl], bo nie tyle popelnil blad, co pracownik
    agencji po prostu ZAPOMNIAL o jakiejs pierdole i znajomy zwrotu nie dostal,
    za to kredyt musi splacac w banku)Co do gospodarstwa to nie mam zamiaru
    powielac bledow swoich dziadkow i tyrac na kilku h. bo mam za male
    gospodarstwo, do ktorego wlasnie poniekad doplacam (mam sad)
    Wracajac jeszcze do doplat, to by doplate otrzymac, najpierw trzeba wylozyc
    SWOJE pieniadze i modlic sie, by pozniej komisja nie znalazla jakiegos
    glupiego bledu, ktory przesadzi o tym ze zwrotu nie dostane..A czesto gesto
    nie sa to male pieniadze, wiec tymi doplatami bym sie tak nie podniecal na
    Twoim miejscu.

    > No i co z tego, że mieszkasz na wsi? To jakiś taki obowiązek jest, czy
    > co? Ci co mieszkają w mieście i nie mają na chleb, to jacyś gorsi?

    Tyle ze tu przytoczylem konkretny przypadek, w ktorym gosc jest w drugim
    progu podatkowym i przez takie wlasnie praktyki podkopuje sie pozniej opinie
    o KRUS i cierpia tylko na tym prawdziwi beneficjenci KRUSu, w wiekszosci
    ludzie ubodzy i tyrajacy od switu do polnocy w warunkach, ktorych Ty bys
    nawet nie chcial widziec, a co dopiero przebywac tam chociaz 2 min.

    > Też kombinuj i zarabiaj, nikt Ci nie broni.

    Kombinuje, ale w bardziej uczciwy sposob... i to jest wlasnie moj blad, bo
    gdybym byl typowym polskim kombinatorem, to juz dawno moje zycie wygladalo
    by inaczej.