PracaGrupypl.praca.dyskusjejaki okres wypowiedzenia? › Re: jaki okres wypowiedzenia?
  • Data: 2009-07-02 19:22:47
    Temat: Re: jaki okres wypowiedzenia?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:h2hijb$oe1$1@news.onet.pl Tomasz Kaczanowski
    <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> pisze:

    > Nie żadnej umowy na czas okreslony nie można wypowiedzieć, chyba, że jest
    > to umowa na ponad pół roku
    Zbiorę te wszystkie fragmenty może, bo szczgólnie po wypowiedziach nie
    znającego się na niczym durnego trolla Baloo ktoś może ponieść szkodę biorąc
    te wiadomości za prawdę.
    Jest mianowicie tak.
    Umowy na czas określony poniżej 6 m-cy (nie pół roku!) nie można
    wypowiedzieć w ogóle.
    Jeśli umowa obejmuje czas określony powyżej 6 m-cy, to można ją wypowiedzieć
    z dwutygodniowym okresem pod warunkiem, że przy jej zawieraniu strony
    przewidziały taką możliwość i wprowadziły jako zapis do tejże umowy.
    Podstawę prawną stanowi art. 32 i art. 33 KP.
    Dodatkowo art. 30 §^1 KP.

    Jako ciekawostkę podam, że jeśli w umowie znajdą się zapisy mniej korzystne
    dla pracownika niż zapisy prawa pracy, to nie mają one zastosowania niejako
    z automatu (art. 18 §2 KP) ale _dłuższy_ niż przewidziany prawem okres
    wypowiedzenia bywa interpretowany jako korzystniejszy dla pracownika. A tego
    prawo pracy nie sankcjonuje... :)

    --
    Jotte