PracaGrupypl.praca.dyskusjejak znaleźć pracę? bo jak szukać to wiem › Re: jak znaleźć pracę? bo jak szukać to wiem
  • Data: 2004-09-18 18:25:55
    Temat: Re: jak znaleźć pracę? bo jak szukać to wiem
    Od: "Immona" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Fotech" <w...@p...onet.pl> wrote in message
    news:cia50b$51d$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Kurcze naprawde bez znajmosci sie nie da?

    Da sie, ale to moze potrwać dłużej. Robote po znajomosci sie po prostu
    płynnie i spokojnie dostaje, choć jak sie nie weszło nigdy w taki układ, to
    trudno w to uwierzyć.
    Wyobraz sobie, ze jestes szefem dzialu, i uciekł Ci do Anglii pracownik -
    niech bedzie admin sieci. Normalnie zaczałbys szukac czytajac sterty Cv i
    spotykajac sie z dziesiatkami ludzi, co jest czasochłonne i niezbyt
    przyjemne.

    ---------------

    Moj pracodawca tez sie mnie niedawno pytal, czy nie znam kogos na pewne
    stanowisko.
    Powiedzial po prostu, ze ci dobrzy w tym, co robia, nie sa bezrobotni albo z
    powodu zajmowania sie czym innym nie szukaja danej pracy, dlatego szansa
    dotarcia do nich przez ogloszenia jest niewielka. I ze mimo bezrobocia
    bardzo trudno bywa znalezc odpowiednich ludzi. A stanowisko nie bylo wysoko
    wyspecjalizowane.

    Znam tez firme, ktora zatrudnia ludzi wylacznie przez rekomendacje - gdy
    jest wolne stanowisko, zleca obecnym pracownikom zwerbowanie kogos, kogo
    znaja z poprzednich firm i dobrze oceniaja. Firmie idzie swietnie - poza
    profesjonalizmem, dochodzi do tego zgranie zespolu zlozonego z ludzi, ktorzy
    sie znaja, a to jest branza polegajaca na pracy zespolowej.

    Daze do tego, ze znajdywanie pracy przez znajomosci nie oznacza wcale, ze
    jest sie czyims kuzynem, kochanka itd. To rozsadny sposob znajdowania
    pracownikow, bo malo to jest takim znawca charakterow, zeby podczas rozmowy
    kwalifikacyjnej bezblednie ocenic nieznajomego czlowieka. A gdy ktos, kogo
    sie darzy zaufaniem, zna kogos kilka lat i wie, co tamten umie i jak
    pracuje, to zatrudnienie go wiaze sie z mniejszym ryzykiem niz ocena na
    podstawie CV i wywiadu. I w znanych mi kregach zatrudnianie przez znajomosci
    rzadzi.

    I.