PracaGrupypl.praca.dyskusjedzieci a praca › Re: dzieci a praca
  • Data: 2008-07-17 13:14:30
    Temat: Re: dzieci a praca
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUfantastyka.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    gargamel pisze:

    > hm... ciekawe jest to co piszesz, a możesz podać jakąś ustawę to
    > określającą?
    >
    > bo wiesz, co rozumiesz przez to pomaganie, rozumiem że można pomagać
    > przy sprzątaniu pokoju, gotowaniu, wyniesieniu śmieci, ale żeby synek
    > operatora koparki pomagał tacie w pracy?

    Tak.

    > widzisz, zeby pracownik mógł wykonywać jakąkolwiek pracę musi przejść
    > badania lekarskie, płaci zus i podatki,

    No właśnie. Musi. A raczej płaci ten kto prace zleca.

    > co będzie jeśli w czasie takiego
    > pomagania (w pracy a nie w domu) dziecko ulegnie wypadkowi, albo nabawi
    > się choroby zawodowej?

    Tak samo jak z pracownikiem, albo każdą inną osobą ubezpieczoną.

    > kto będzie wypłącał mu odszkodowanie, rente itp?

    A kto wypłaca teraz renty, odszkodowania itp?

    http://www.vat.pl/osoba_wspolpracujaca_platnik_zus_1
    286.php
    Ogólnie w googlach kieruj się hasłem: "osoba współpracująca"

    Pozdrawiam
    Piotr