PracaGrupypl.praca.dyskusjedyspozycyjność w pracy? › Re: dyspozycyjność w pracy?
  • Data: 2009-01-14 13:19:56
    Temat: Re: dyspozycyjność w pracy?
    Od: mihau <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Jan 14, 1:53 pm, "Nixe" <n...@o...eu> wrote:

    > Normalka. Ktoś się jeszcze dziwi takim sytuacjom? Chyba tylko ktoś, kto
    > zajmuje najniższy szczebel w hierarchii firmy i faktycznie nie ma bladego
    > pojęcia skąd się bierze kasa na jego wynagrodzenie ;-)

    Dlatego też, po paru latach pracy przy oprogramowaniu, jestem gorącym
    orędownikiem rozliczania na podstawie ściśle określonej trójki (efekt,
    termin, kwota) a nie za jakieś wydumane godziny pracy czy linijki
    kodu.

    Oczywiście to specyficzna branża i tak jak da się te zasady zastosować
    w innych (np. usługi architektoniczne), tak samo w IT można znaleźć
    działki gdzie nie zdaje to egzaminu. Trudno, gdy nagle rozsypie się
    serwer, a jeszcze nie wiadomo dlaczego, tracić czas na negocjowanie z
    administratorem terminu i kwoty. Płaci się za godziny i tyle.

    Tym niemniej, programiści ze stałymi godzinami pracy to marnowanie
    pieniędzy lub niedotrzymywanie terminów. A najczęściej jedno i drugie.

    PS: A gdyby tak wspomniany administrator odmówił pracy w nadgodzinach,
    bo "szanuje swój wolny czas"? ;)

    --
    mihau