PracaGrupypl.praca.dyskusjedobra praca i studia zaoczne czy moze studia dzienne?Re: dobra praca i studia zaoczne czy moze studia dzienne?
  • Data: 2006-06-18 21:31:44
    Temat: Re: dobra praca i studia zaoczne czy moze studia dzienne?
    Od: "Aleksander Galicki" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    >Kto tu sie madrzy i zaczyna oftopikowe dywagacje?:-) Zerknij sobie jaki
    >jest temat dyskusji "dobra praca i studia zaoczne czy moze studia dzienne?".
    >
    >Roznimy sie co do interpretacji dodatkowej informacji, ze jest to praca
    >programisty. Mam wielu kolegow programistow pracujacych w czesto duzych
    >firmach informatycznych, jakos nie zauwazylem, aby w ich wypadku rekrutacja
    >do tej pracy wygladala inaczej, niz w moim wypadku. Np. rekrutujacych mojego
    >kolege - software engineera - interesowala jego praca spoleczna,
    >administracja portalem internetowym czy fuchy jak przygotowywanie
> [...]

    A jakby napisal ze lubi kluski slaskie to by zapytali go o te kluski. Ale czy
    to swiadczy o czyms?

    > Jakos dostal prace w bardzo fajnej firmie bez
    >doswiadczenia w duzych projektach, gdyby nie mial zadnego doswiadczenie
    >pewnie nawet by sie nikt nim nie zainteresowal.

    To jest inaczej. Jak delikwent nie ma zadnego odpowiedniego doswiadczenia, to
    startuje na tzw entry position. Wtedy patrzy sie na co innego. Ale pierwsza
    rzecza na ktora sie patrzy w tym przypadku to formalne wyksztalcenie i wyniki
    w nauce (moze nie wszedzie, ale zwykle tak) a takze na technical skills
    wymienione w CV. W tym przypadku startujac na programiste .NET absolwent AGH z
    jako taka znajomoscia .NET ma znacznie wieksze szanse niz ktokolwiek po
    zaocznych studiach na slabej uczelni - niezaleznie od tego, czy klepal php
    przez 7 lat i czy administrowal portalem przez kolejne 5 lat. Nie chce wdawac
    w dyskusje czy to sluszne czy nie, ale przez to sie nie przeskoczy. Pozniej
    jest znajomosc odpowiednich narzedzi (CVS, Bugzilla - tego typu) i podstawowe
    zrozumienie procesow przy wytwarzaniu softu. Rownie istotnym bedzie ocena soft
    skills - to czesto kandydata moze przekreslic niezaleznie od wspanialych
    wynikow w nauce. Dopiero na samym koncu ktos moze zapytac o jakies
    hobbystyczne aktywnosci czy fuchy. A i tak lepiej beda punktowane projekty
    open source w odpowiedniej technologii niz fuchy w php, bo jedno ma sie jakos
    do przyszlej pracy, to drugie - nijak.
    Oczywiscie jak absolwent moze pokazac ze ma np rok odpowiedniego
    doswiadczenia, to historia jest juz zupelnie inna. Ino jak juz powiedzialem to
    ma byc _odpowiednie_ experience a nie byle jakie. Tu gdzie jestem na lokalnym
    uniwerku zeby dostac tytul z software engineering student ma na wakacjach w
    ciagu studiow przepracowac na okreslonych stanowiskach okreslona ilosc godzin,
    tak ze po studiach taki absolwent moze zwykle pokazac w CV okolo 1 roku
    doswiadczenia na inzynieryjnych stanowiskach (sklep z komputerami sie nie
    nadaje, administrowanie portalem rowznie sie nie nadaje). Z tego tytulu taki
    absolwent zwykle startuje na stanowisko junior programmer, a nie na entry
    position (na to startuja absolwenci bez doswiadczenia - matematyki, computer
    science i innych).

    A.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl