PracaGrupypl.praca.dyskusjedobra praca i studia zaoczne czy moze studia dzienne?Re: dobra praca i studia zaoczne czy moze studia dzienne?
    From: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: dobra praca i studia zaoczne czy moze studia dzienne?
    Date: Sun, 18 Jun 2006 18:02:50 +0200

    Aleksander Galicki napisał(a):
    > Ale, bez urazu, - to stek nonsensow. Lanie wody - po polsku sie to nazywa. W
    > branzy IT przy projektach produkcji oprogramowania gdzie uczestnicza wiecej niz
    > 3 osoby pracuje sie "od-do" i w biurze. Kropka. To nie ja wymyslilem.
    Niech Ci będzie. Etos pracy w branży IT każe rezygnować z
    kilkudziesięciu modeli pracy na rzecz tego jednego, dobrze sprawdzonego
    w realiach "soc" - od dzwonka do dzwonka od poniedziałku do piatku.

    A ile wody wylali na tych portalach. Muszą się bardzo nie znać na branży IT:
    http://www.jobpilot.pl/misc/adframe/jobpilot/7d6/17/
    10182213.htm
    http://developers.pl/forums/thread/2883.aspx
    http://www.praca.int.pl/praca/13790

    i inne, których nie chce mi sie szukać. Chcąc zakończyć już ten wątek,
    na ewentualne sugestie, że to nie praca a pewnie dzieło, odpowiadam z
    góry, że dziełami mam zawalone następne dwa lata. Gdzie jedna umowa
    opiewa np. na przeprowadzenie 8 szkoleń, czyli w zasadzie 8 osobnych
    projektów. No, ale ja nie z IT. Więc się chyba nie liczy, bo w IT się to
    pewnie robi inaczej.

    > Jeszcze raz powtorze - w komercyjnych
    > projektach, w ktorych uczestniczy wiecej niz 3 osoby, pracuje sie w biurze
    > "od-do"
    j.w. Na ewentualne, że to nie jest porządna praca odpowiadam, że nie nam
    to oceniać. Dla studenta to może być porządna praca.

    > praca zespolowa jest najlepsza wtedy, gdy pracownicy sa razem w biurze i zaden
    > telefon czy instant messenger tego nie zastapi.
    Radzę się dokształcić z zakresu pojęcia pracy zespołowej, szczególnie
    jeśli chodzi o:

    - co to jest praca zespołowa i czym się zespół różni od grupy ludzi
    pracujacych codziennie razem od-do,
    - jakie warunki muszą zaistnieć, by praca zespołowa była najlepsza i
    dlaczego akurat dostępność dla siebie jej członków nie jest tu
    najistotniejsza,
    - dlaczego postawy członków zespołu mają większy wplyw na jakość pracy
    zespołowej niż przyjete kanały komunikacji (np. instant messenger,
    telefon, sygnały dymne, tam-tamy etc.).

    > To nie tylko moja firma. Tak
    > jest wszedzie na swiecie. Nawet w Polsce. A studentow "dobiegaczy" sie nie
    > przyjmuje do wiekszych projektow - za duze ryzyko, za male zyski. Pisze o
    > normalnych firmach, nie o polskich agencjach interaktywnych.
    Jak na górze + niech student sam oceni co to jest dla niego "większy
    projekt", czy polska agencja interaktywna to dobra praca.

    > No jak chcesz zatrudniac sekretarki i prowadzic assessment center gdzie
    > bedziesz za pomoca drzewka badal ich przydatnosc do pracy, to zadna matematyka
    > nie bedzie Ci potrzebna.
    Odnośnie wspomnianego przez Ciebie testu drzewa i tym samym - dyskusji,
    jaka się w tym temacie onegdaj wywiązała, to proponuję byś sobie takie
    wycieczki odpuścił. Mało to eleganckie i dosyć chamskie.

    > ze wielu osobom one nie sa zupelnie potrzebne. Ale czy da sie tu kogokolwiek
    > przekonac, ze sa ludzie, ktorzy ida na studia bo maja zainteresowania? Ze mozna
    > studiowac geologie, teoretyczna matematyke, fizyke, albo informatyke poniewaz
    > ma sie takie zainteresowania i poniewaz studiowanie moze byc wielka frajda?
    Mnie nie trzeba przekonywać do tego. Ludzie różne rzeczy robią z różnych
    powodow. Co w tym dziwnego, że robią coś z pasji?

    pozdr.
    m.