PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy trafnie oceniam rynek? › Re: czy trafnie oceniam rynek?
    From: Jonasz <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: czy trafnie oceniam rynek?
    Date: Tue, 27 Sep 2005 17:53:24 +0200

    Użytkownik koala napisał:

    > Chciałabym otworzyć kafejkę internetową. I tu moje pytanie odnośnie rynku. Czy

    Rynek jest trudny ;-) Poważnie mówiąc, to kafejki są
    przeżytkiem i na pewno nie uda ci się z tego wyciągnąć
    zysku. Warto jednak prowadzić działalność szeroką:
    sprzedaż, serwis, Xero itd

    > to się powiedzie biorąc pod uwagę takie warunki:
    > - miasteczko 9 tys. mieszkańców;
    punkt odbioru kas fiskalnych do napraw i przeglądów,
    napełnianie kartridży, wydruki itp.

    > - 1 szkoła podstawowa klasy 1-3 (65 dzieci);
    kurs aktywności komputerowej dla dzieci - skoro są
    chętni do nauki angielskiego, pływania, jazdy konnej
    itp., to i do informatyki się znajdą. Jeśli się
    zdecydujesz, to ślij emaila - pomogę odnośnie zakresu.

    > - 1 szkoła podstawowa klasy 4-6 (400 dzieci);
    kafejka

    > - 1 gimnazjum (450 młodzieży w tym 2 klasy dojeżdżające);
    kafejka, gadżety (flashki, myszy, płyty, gierki)

    > - 1 liceum (150 młodzieży część dojeżdżająca);
    korepetycje (tak, tak - z tego też korepetycje :-)

    > - biblioteka publiczna, w której są dwa komputery z dostępem do Internetu (za
    > darmo), nie można grać w gry;
    w bibliotece jest mało miejsca, a w kafejce spotyka się
    kumpli i można rozmawiać

    > - świtlica dla dzici z rodzin patologicznych (komputery i Internet za darmo);
    głównie dla maluchów, gry są marne, towarzystwo niezbyt
    eleganckie - to nie konkurencja, ale raczej narybek,
    który podhodowany przyjdzie do ciebie.
    Musisz mieć lokal przyjemny, odlotowy, żadnych fajek
    bo obrzydliwie śmierdzą, a i ktoś mógłby mieć pretensje,
    z dobrą wentylacją, przyjazną atmosferą (choćby było dla
    dziewczyn za darmo, to warto mieć stałe klientki IMHO)

    > - 3 lata temu był salon gier
    za niskie kieszonkowe miały małolaty, ale to się nie
    poprawiło.

    > W przyszłym tygodniu pójdę do tych szkół i przeprowadzę ankiety z zapytaniami
    > kto ma komputer i Internet w domu i zainteresowanie kafejką (wtedy będę miała
    > pełniejszy obraz). Nie znam jeszcze kosztów wynajęcia upatrzonego lokalu.
    Przydałoby się znać korelację między posiadaniem kompa
    i wysokością kieszonkowego. Dowiedz się też, czy jest
    jakaś dziewczyna rozprowadzająca Oriflame albo Mary Key
    bo to też świadczy o zdolności finansowej młodzieży.
    Wynajęcie, zabezpieczenie, ubezpieczenie, prąd,
    ogrzewanie, net, odkurzacz - piękne :-)

    > Więc jak myślicie uda się?
    Myślę, że jeśli nie ograniczysz się do dopuszczania
    młodzieży do komputerów, ale poszerzysz działalność
    o rozmaite usługi i porady, to tak. Prawdziwy biznes
    to kasy fiskalne. Postaraj się o kontrakt z jakimś
    producentem laptopów, bo sklepy prowadzą tylko
    pośrednictwo.

    powodzenia
    J.