PracaGrupypl.praca.dyskusjecertyfikaty microsoft? › Re: certyfikaty microsoft? [długie]
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: certyfikaty microsoft? [długie]
    Date: Tue, 26 Feb 2008 15:34:19 +0100

    W wiadomości news:fq170s$tt$1@nemesis.news.tpi.pl jAN <A...@G...PL> pisze:

    >A jak wyglada taki egzamin?
    Opiszę z grubsza jak ja miałem tyle ile pamiętam.
    Egzamin zorganizowany był znakomicie, w samej procedurze zero udziału
    człowieka.
    Wcześniej wysyłane są dane pacjenta do MS, a potem wyznaczany jest termin
    egzaminu.
    Stawiasz się dostajesz zapieczętowany imienny pakiet, w nim kod dostępu
    (zabezpieczony tak jak np. PIN). Siadasz do kompa, uruchamiany jest program
    testujący. Rusza on jak wklepiesz kod. Uruchamia się tylko jeden raz, na 90
    minut. Pytań było chyba 49, ale losowane na konkretnym stanowisku z jakiejś
    sporej puli, stąd siędzący obok mnie kumpel zdający to samo pytania miał
    inne, ergo - ściąganie niemożliwe, a na pomoc ustną brak czasu.
    Pytania typu wielokrotnego (nawet 7) i pojedynczego wyboru. Możliwe jest
    oznaczanie pytań i wracanie do nich.
    Widzisz upływający czas, jest też ostrzeżenie przed końcem, 5 czy 10 min. Po
    upływie czasu program wyłacza się, rozwiązania są oceniane przez system
    sprawdzający i po niedługim czasie z drukarki wypełza wynik. Można tylko
    zdać lub nie, max punktów to był chyba 1000, do zdania 700-ileś, poniżej 800
    w każdym razie. Po jakimś czasie przysyłają certyfikat i różne gadżety.
    Zaznaczam, że opisuję egzamin jaki zdawałem w 1999, jak teraz nie wiem.

    Największym zaskoczeniem było dla mnie to, ze testy przygotowawcze
    rozwiązywałem w jęz. angielskim (innych nie było), a program egzaminujący
    był po polsku. To samo pytanie po polsku zajmuje więcej tekstu i trzeba
    przewijać ekran - a czas płynie.
    No i to tłumaczenie...
    Jedno z pytań dotyczyło metody instalacji systemu na stacjach roboczych.
    Właściwa odpowiedź: push installation. A jak napisali po polsku?
    Instalacja... WPYCHANA!
    Trochę czasu straciłem tłumacząc sobie z ojczystego na angielski, żeby
    zrozumieć dobrze pytanie. ;))
    No i to by było tyle.

    --
    Jotte