PracaGrupypl.praca.dyskusjeZamkniete biuro - co mam robic?! › Re: Zamkniete biuro - co mam robic?!
    From: Immona <c...@n...gmailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zamkniete biuro - co mam robic?!
    Date: Fri, 20 Jul 2007 21:03:14 +1200

    Jotte wrote:

    > W wiadomości news:slrnf9u4r5.37a.muflon@devil.hell.org Daniel Rychcik

    > Mam wrażenie, że niewiele jeszcze w kwestii relacji pracodawca-pracownik
    > widziałeś.
    > Pozory świetnych "układów", atmosfery, wyrozumiałego szefa itp., itd.
    > jakże często pryskają błyskawicznie przy okazji jakiegoś konfliktu, do
    > którego dojdzie prędzej czy później.
    > Tak samo prędzej czy później dojdzie do sytuacji, w której pracodawca
    > wykona coś, co pracownik odczuje niezbyt miło na własnej skórze. Wtedy
    > zrozumie, że "firma" to nie wielka kochająca się rodzina. I napisze na
> [...]

    Mysle, ze roznica pogladow w tej kwestii mocno zalezy od segmentu rynku,
    w jakim sie jednostka znajduje. Ludzie z optymistycznymi pogladami,
    ktorzy sie wypowiadaja w tym i pokrewnych watkach, naleza zasadniczo do
    wysoko oplacanych specjalistow w dziedzinach, gdzie brakuje ludzi
    reprezentujacych ten poziom co oni i tacy ludzie sa niesamowicie cenni
    dla firmy po prostu ze wzgledu na zysk, jaki dla niej wyrabiaja.

    I mozesz mi wierzyc albo nie, ale w tym segmencie rynku pracownicy sa
    naprawde dobrze traktowani, a oni sami ze wzgledu na laczenie pracy z
    pasja tez sa sklonni dawac z siebie wiecej, niz wymaga KP i to z czysto
    egoistycznych wzgledow, zarowno finansowych (taki nadmiarowy wysilek
    jest doceniany), jak i takich jak satysfakcja czy po prostu sama
    przyjemnosc wykonywania czynnosci i duma czerpana ze swojej roli. W
    przypadku tarc taki pracownik zwykle nie bawi sie w KP i sądy, tylko
    wzrusza ramionami i znajduje bez problemu inna dobrze platna prace, bo
    to szybsze, latwiejsze i mniej stresujace, a poniewaz reaguje szybko, to
    ewentualne poniesione straty sa niewielkie. Sytuacje takie zdarzaja sie
    jednak rzadko, bo firmom zwykle zalezy na zatrzymaniu takich ludzi.

    Prawda jest, ze ten raj bardzo stosunkow pracodawca-pracownik ma
    ograniczony zasieg i w przypadku nisko lub srednio wykwalifikowanych,
    latwo zastepowalnych, a do tego malo wygadanych i nie majacych pewnosci
    siebie i poczucia wlasnej wartosci ludzi bedzie to wygladalo inaczej.
    Ale zamiast dyskredytowac i wysmiewac cudze doswiadczenia czy opinie,
    moglbys uwzglednic fakt istnienia zroznicowania doswiadczen ze wzgledu
    na pozycje jednostki na rynku.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533