PracaGrupypl.praca.dyskusjeZadali sobie pracę- likwidują najstarszą 88-letnią średnią, szkołę budowlaną › Re: Zadali sobie pracę- likwidują najstarszą 88-letnią średnią, szkołę budowlaną
    From: "Wojciech Kulesza" <w...@N...org>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zadali sobie pracę- likwidują najstarszą 88-letnią średnią,
    szkołę budowlaną
    Date: Sat, 18 Feb 2006 01:03:01 +0100

    [ciach głupoty]

    Widzę, że kolega socjalista. Problem polega na tym, że gospodarka planowa -
    socjalistyczna całkowicie poległa. A dzisiaj wygląda jeszcze tak, jak
    wygląda, ponieważ cały czas mamy elementy socjalizmu. Ja niestety pamiętam
    jak to wyglądało, kolejki brak towaru, kombinowanie. Nikt mnie nie przekona,
    że w PRL były jakieś elementy pozytywne gospodarki, czy polityki. Po prostu
    zbankrutowaliśmy. Polska jako kraj zbankrutowała. Jak narazie od 15 lat się
    podnosimy i całkiem dobrze nam idzie, czasami wbrew politykom i polityce.
    Poszłoby jeszcze lepiej, gdyby nie to, że spora grupa oszołomów, ma prawa
    wyborcze i pozwalamy sobie na to, aby gloryfikować i wspominać z
    rozrzewnieniem zbrodniczy system, zbrodniczy zarówno pod względem
    gospodarki, jak i polityki. A z czasem, jak widać tu na przykładzie,
    wszystko ulega zatarciu.

    > To, ze 58% gospodarstw domowych jest ponizej minimum socjalnego, to
    > nie fikcja, narzekania maja uzasadnienie.
    > Sprzedaz nowych aut nalezy do rekordowo niskich.
    > http://akcje.net/q/?s=csapl.m&d=&c=10y&t=l&a=lg
    >
    > Sytuacja 20% najbiedniejszych godpodarstw domowych jest gorsza niz
    > w latach 80 XX w.

    Co rozumiesz pod pojęciem najbiedniejsze gospodarstwa? W 90% to na własne
    życzenie. Praca w Polsce jest i nikt mi nie wmówi, że jest jakieś
    bezrobocie. To jest bzdura. Ostatnio tylko ponad miesiąć szukałem
    pracownika. Zaraz będę znowu szukać. Znajomy w firmie reklamowej już rok
    szuka. Inny też już rok (ostatnio nawet kogoś znalazł). A nie płacimy
    najniżej krajowej, a czasami proporcjonalnie nawet do 8 razy więcej. I co?
    Nic. Nie ma chętnych. A te nasze przypadki nie sąWięc żaden socjalista nie
    wmówi mi, że w Polsce jest bezrobocie. To kwestia realnej wartości
    pracownika. Jeśli ktoś jest realnie warty 700 PLN/m-c, to tyle mu się
    zapłaci, a jeśli ktoś jest warty 5k PLN m-c, to nie przyjmie pracy za 700,
    bo zna swoją wartość, a jeśli taką przyjmuje, to znaczy, że tylko mu się
    tylko wydawało.

    Wojtek