PracaGrupypl.praca.dyskusjeZadali sobie pracę- likwidują najstarszą 88-letnią średnią, szkołę budowlaną › Re: Zadali sobie pracę- likwidują najstarszą 88-letnią średnią, szkołę budowlaną
  • Data: 2006-02-17 22:31:46
    Temat: Re: Zadali sobie pracę- likwidują najstarszą 88-letnią średnią, szkołę budowlaną
    Od: "Klus144: PL Bankrut 2007/8" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:dt4ohg$96p$1@news.onet.pl...
    > Z ogólnym stwierdzeniem że to czasy dobrobytu. Ludzie w kolejkach stali a
    > "partyjnych" szynka gniła. Wiem bo moja matka była sprzedawca wtedy. A
    > wszystko było napisano tak żeby ładnie na papierze wyglądało a wyszło to
    > na
    > jaw kiedy po 89 państwo przestało "ochraniać" gospodarkę.

    Czasow dobrobytu dla wszystkich obywateli jeszcze nie bylo.

    Ludzie stali w kolejkach bo:
    - obawiali sie, ze ktos inny wykupi, wiec lepiej samemu nabyc na zapas,
    choc na dzien dzisiejszy nie potrzebowali az tyle.
    Wiadomo, ze poszczegolnych asortymentow nie da sie wyprodukowac tyle,
    aby juz w pierwszym dniu miesiaca pokryc zapotrzebowanie na caly miesiac.
    - kupywano w celu spekulacji, aby pozniej drozej odsprzedac (tak jak to
    robili
    koniki),
    - wartosc towarow byla mniejsza niz ilosc srodka platniczego w obiegu
    (pusty,
    drukowany zloty), wiec mielismy banknoty bez pokrycia w towarze, tym samym
    nie wszystkie srodki finansowe posluzyly do zakupow.

    Mimo tego sila nabywcza najnizej uposazonego kwintyla gospodarstw domowych
    byla wyzsza niz analogiczna obecnie.

    Byly przywileje dla dygnitarzy partyjnych, stad istnialy wydzelone sklepy,
    w ktorych sie zaopatrywali. Jest to oczywiscie naganne, nie powinno byc
    takich przywilejow, a wiec i "gnicia szynki".

    > konca
    >
    > Sytuacja w porównaniu do II RP była napewno lepsza, ale nie zapominaj że w
    > II RP kraj się podnosił z długoczasowego nie istnienia, a były lata kiedy
    > 60
    > % budżetu szło na armie.

    Na poczatku w PRL odbudowywali to co zostalo po II wojnie swiatowej,
    rownolegle PRL byla zapleczem ZSRR, ktore na rozkaz dostarczalo to co
    potrzebowal
    Wielki Brat.

    > Porównywałem raczej do III RP, każdy narzeka
    > widziwia jaka to bieda a spójrz za okno, spróbuj pod lokiem o 23 samochód
    > gdzieś wcisnąć, i mówię to jako człowiek którey samochodu jeszcze nie ma i
    > pracuje za 700 zł. Faktem jednak jest że jest jeszcze bardzo dużo do
    > zrobienia a w porównaniu do świata aż tak źle nie jest.

    To, ze 58% gospodarstw domowych jest ponizej minimum socjalnego, to
    nie fikcja, narzekania maja uzasadnienie.
    Sprzedaz nowych aut nalezy do rekordowo niskich.
    http://akcje.net/q/?s=csapl.m&d=&c=10y&t=l&a=lg

    Sytuacja 20% najbiedniejszych godpodarstw domowych jest gorsza niz
    w latach 80 XX w.

    Klus