PracaGrupypl.praca.dyskusjeZadali sobie pracę- likwidują najstarszą 88-letnią średnią, szkołę budowlaną › Re: Zadali sobie pracę- likwidują najstarszą 88-letnią średnią, szkołę budowlaną
    From: "Klus144: PL Bankrut 2007/8" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zadali sobie pracę- likwidują najstarszą 88-letnią średnią,
    szkołę budowlaną
    Date: Fri, 17 Feb 2006 13:54:33 +0100

    Użytkownik "vertret" <vertret@@@op.pl> napisał w wiadomości
    news:dt4fr3$99n$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Klus144: PL Bankrut 2007/8" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:dt4aj1$4im$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Czy uważasz, że legalna jest sytuacja, gdy ktoś pozabiera ludziom pół
    > wypłaty,

    Kto, kiedy i komu?
    Zabieranie czesci wyplaty to podatek, moze byc wyrazony w srodku pienieznym,
    w naturze, w zmniejszeniu praw do tego co zostanie wyprodukowane lub do
    uslug
    (tzw. praw do zdolnosci produkcyjnych).
    Dzielenie sie tym co pracownicy wyprodukuja to koniecznosc, jesli zalozy
    sie,
    ze trzeba lozyc na tych co sa albo zbyt mlodzi, albo niezdolni do pracy,
    albo sa juz na emeryturze.
    Jesli ktos jest zdolny do pracy, a nie wykonuje uzytecznej pracy, nie nalezy
    mu sie
    prawo do korzysci z owych "podatkow".

    > większość porozdaje przyszywanym szwagrom a to co zostanie (starczające na
    > salceson, flaszkę wódki, mieszkanie w slumsie i felczera raz w roku), odda
    > wielkim halo i wedle nieodgadnionego uważania?

    Zgadzam sie z toba, ze rozpietosc wynagrodzen przecietnego pracowniak w
    PRL w stosunku do roznych dyrekcji przedsiebiorstw i kierownictw partii bylo
    zbyt duze.
    Ja jak juz przystaje na np. 3 krotna roznice miedzy max a min, poniewaz
    pewna
    rozpietosc musi byc, dla zachowania motywacji.

    Przy czym przypominam, ze obecnie rozpietosc w wynagrodzeniach jest jeszcze
    wieksza niz owczesnie, czyli pracownikom zabiera sie jeszcze wiecej niz
    kilkanascie lat temu.
    Zgodzisz sie z faktem, ze rozpietosc obecnie jest wieksza?

    Klus