  • Data: 2009-06-19 07:52:18
    Temat: Re: Wyższapłaca_minimalna_da__nam_t
    Od: "Baloo" <b...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    "Malko" <lindeczek@WYTNIJ_TOgazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:h1fc38$ofj$1@z-news.wcss.wroc.pl...

    > Dodam, że dla kogoś kto zarabia więcej generalnie nie zrobi to różnicy,
    > natomiast dla kogoś kto prowadzi dowolny
    > interes zrobi wielką różnicę.

    Czy możesz mi wyjaśnić jak dziecku, w jaki sposób podwyższenia wyn.
    minimalnego miałoby zrobić dobrze osobom prowadzącym dowolny interes?

    > Podwyżka płacy zwykle jest psychologicznym \"kopniakiem\", który motywuje
    > ludzi do wydawania pieniędzy.

    Ale jeśli ta podwyżka wynika jedynie z narzuconych z góry przepisów, a nie
    z wypracowania konkretnych zysków, to staje się po prostu narzędziem
    wzrostu inflacji, więc o kant tyłka można rozbić taką motywację. Co z tego,
    że ileś osób zacznie zarabiać o 20 zł więcej, jeśli w efekcie tego
    sztucznego zawyżania kosztów pracy, podwyższą się również ceny towarów i
    usług?

    > Dodam tylko, że jeśli 2mln. ludzi będzie miało o 20 zł więcej w portfelu
    > co miesiąc daje nam to 20 mln zł miesięcznie.

    Komu daje? Jakim "nam"?

    > Wzrost bezrobocia wyniknie nie tyle ze wzrostu płacy minimalnej ile z
    > przestarzałych przepisów, które zmuszają
    > pracodawców do wysokich kosztów zatrudnienia.

    No toż właśnie ustawowe wynagrodzenie minimalne jest m.in. takim
    idiotycznym zmuszaniem pracodawców do wysokich kosztów zatrudnienia. Bo
    nagle facetowi, który do firmy przynosi zysk w postaci np. 3000 zł i
    zarabia 1000 zł, bez żadnego powodu należałoby zacząć płacić np. 1200 zł,
    choć zysk przez niego przynoszony się nie zwiększył.

    > Przecież większość z nas > zarabiałaby zdecydowanie więcej gdyby nasze
    > kochane państwo nie zdzierało z nas prawie
    > 40% z naszych dochodów i nie > zmuszało naszych pracodawców do dopłacania
    > państwu za zatrudnienie pracownika.

    Jasne, za to uważasz, że państwo może zmuszać pracodawcę do podwyższania
    pensji minimalnej.
    Jesteś niekonsekwentny w swoich wypowiedziach.