PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa o dzieło › Re: Umowa o dzieło
    From: "Krzysztof Czaprowicz" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Umowa o dzieło
    Date: Wed, 29 Jun 2005 00:20:33 +0200

    Użytkownik "Elnino" <l...@g...peel> napisał w wiadomości
    news:d9s55g$d3f$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Jesli charakter Twojej pracy pokrywa się z czynnosciami innych pracownikow
    > zatrudnionych na umowie o prace i na dodatek jesli na Twoje miejsce
    > zostanie zatrudniona inna osoba mozesz odwolac sie do sadu pracy i daje Ci
    > duze szanse. Natomiast nie daje Ci zadnych szans na dalsza spokojna prace
    > w przypadku wygrania sprawy. Generalizujac zgnoi Cie.
    >
    > pozdrawiam
    >
    > --
    > Piotr

    Piotr ma racje, ale nie do konca. Czasami warto jest walczyc z nieuczciwymi
    pracodawcami. Jesli wygrasz - a masz naprawde spore szanse - to nie zatrudni
    cie tylko nieuczciwy pracodawca. Rzecz wyglada nastepujaco - pracowales na
    umowe o dzielo przez rok i tak naprawde nic z tego nie masz - zadnego
    swiadectwa pracy, stazu, ubezpieczenia itd. Jesli wygrasz sprawe to
    pracodawca bedzie z toba musial podpisac umowe o prace, zaplacic za caly
    okres skladki na zus i wszystkie swiadczenia, zaplacic za niewykorzystany
    urlop. Pozniej najprawdopodobniej dostaniesz wymowienie, ale bedzie ci
    musial wystawic swiadectwo pracy itd. Podsumowujac:
    1. zarobisz jeszcze dodatkowa kase
    2. bedziesz mial oplacone swiadczenia za caly okres pracy
    3. pracodawca wiecej nie bedzie nacinal ludzi
    4. i dobrze sku...
    Najlepiej idz sie poradz jakiegos prawnika od prawa pracy. W wiekszych
    miastach sa takie miejsca, gdzie mozna uzyskac darmowa porade prawna dot.
    praw pracowniczych. Najlepiej spytac w UP.
    Jesli jednak obawiasz sie tego, ze nie znajdziesz potem pracy (choc moim
    zdaniem tak nie bedzie, bo przeciez twoj byly pracodawca nie ma napewno tylu
    kontaktow) to zawsze mozesz pojsc na skarge do PIPu, urzedu kontroli
    skarbowej i innych podobnych instytucji - oni nasla swoich kontrolerow i
    mozna przeprowadzic zemste dla wlasnej satysfakcji. Niemniej jednak to nie
    jest najlepszym rozwiazaniem, poniewaz w tej firmie zapewne pracuja inni
    porzadni, niewinni ludzie. To jest zawsze najwiekszy problem, bo
    pracoodawcow - wyzyskiwaczy powinno sie likwidowac.
    W ostatecznosci mozesz to po prostu olac.
    Jeszcze jedno: na decyzje masz max dwa lata, bo sprawy tego typu
    przedawniaja sie po uplywie trzech lat.