PracaGrupypl.praca.dyskusjeTragiczny poziom aplikacji/aplikujących do pracyRe: Tragiczny poziom aplikacji/aplikujących do pracy
  • Data: 2006-06-07 19:03:23
    Temat: Re: Tragiczny poziom aplikacji/aplikujących do pracy
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Asia Jedrychowska <a...@w...hell.pl> napisał(a):

    > O ile mi wiadomo, Jola nie ma nic wspólnego z HR.

    Istotnie, etatowców rekrutuję wyłącznie do własnego działu, pozostała robota
    ocierająca się o HR to raczej tzw. "vendor management".

    > Newsflash: osobom nie
    > będącym kadrowo-personalnymi zdarza się przeprowadzać rekrutację - często
    > robi to szef zespołu, do którego prowadzony jest nabór,

    Nadmienię, że taki szef zespołu ma przeważnie pierdyliard rzeczy ważniejszych
    od np. starannego zapisywania na dysku plików z nazwą taką, jaką sobie
    wymarzył, bo poza szukaniem kolejnej osoby do działu ma jeszcze jakąś nader
    konkretną robotę, na której jego firma robi pieniądze, zarządzanie stadem
    ludzi, którzy tę robotę wykonują, tudzież pół pierdyliarda administratiwiów
    typu plan urlopów, ustalenie dyżurów na najbliższe Kolejne Wyłącznie Polskie
    Święto, napisanie tej procedury, o którą zarządzający ISO nudzi od miesiąca i
    rozliczenie faktur za Małe Żółte Karteczki. W związku z czym jest głęboko,
    wręcz zabobonnie wdzięczny ludziom, którzy poświęcą te dodatkowe 30 s na
    ułatwiające im pracę drobiazgi, jak choćby odpowiedni kod w temacie maila czy
    imię i nazwisko w polu "Od".

    > Jeśli nie napiszesz nic, świadczy to o zerowym obyciu biznesowym.

    Bo są po prostu pewne rzeczy, które powinny być w standardzie. Jak to, że nie
    należy przychodzić na rozmowę kwalifikacyjną w brudnych butach i z tłustymi
    włosami.

    (Już widzę ten wysyp pretensji: "A dlaczego nie należy? Powinny się liczyć
    umiejętności kandydata, a nie jakieś duperele, co on, modelka jest? Może wody
    w domu nie ma, albo tak się skupia na pracy, że drobiazgi nie zwraca uwagi!")

    --
    JoP