PracaGrupypl.praca.dyskusjeTlumaczRe: Tlumacz
  • Data: 2002-04-18 13:29:41
    Temat: Re: Tlumacz
    Od: "Pawel Pollak" <p...@m...ic.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Samael" napisal w wiadomosci
    > 1. Nie jestem tlumaczem, po prostu znam sytuacje.

    PP: Z jakiej praktyki Ty to wiesz? Tlumacza przysieglego?
    S: Tak.

    Ta wypowiedz jest jednoznaczna. Skoro teraz twierdzisz, ze jednak tlumaczem
    nie jestes, to jedno z dwoja: albo wczesniej klamales, zeby swoja niewiedze
    podbudowac rzekomym autorytetem, albo teraz sie przestraszyles, ze jednak
    dzialasz nielegalnie i wolisz sie do bycia przysieglym nie przyznawac.

    > 2. Nikt tu nikogo nie robi w balona.
    > 3. Nikt nikogo do niczego nie zmusza

    Do czego odnosza sie te wypowiedzi?

    > 4. To co napisalem, jest powszechna praktyka.

    Przede wszystkim nie to bylo kwestia sporu, tylko czy stawki urzedowe sa
    maksymalnymi czy minimalnymi. Napadles na czlowieka, który slusznie napisal,
    ze na tlumaczenia uwierzytelnione obowiazuja stawki urzedowe. Co do
    powszechnosci, czy móglbys przytoczyc odpowiednie dane statystyczne, czy po
    prostu patrzysz przez pryzmat kolegów naciagaczy?

    > 5. Drugi :) specjalnie dla Ciebie - bo uwielbiam ludzi, ktorzy maja
    > wieczna potrzebe pouczania innych.

    To zauwazylem, ze darzysz sie spora miloscia wlasna. Tylko zeby pouczac
    innych trzeba miec jakakolwiek wiedze.

    Pawel