PracaGrupypl.praca.dyskusjeTlumacz › Re: Tlumacz
  • From: "Pawel Pollak" <p...@m...ic.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Tlumacz
    Date: Wed, 17 Apr 2002 12:41:04 +0200

    Uzytkownik "Samael" napisal w wiadomosci

    > Pawel Pollak stwierdzil(a):

    > :)

    Nie zycze Ci, zeby ten usmieszek Ci zrzedl.

    > Nikt tu nikogo oszukuje, klient placi i jest zadowolony. To jest
    > powszechna, realna taktyka i nie ma w niej nic zlego. Jak komus nie
    > odpowiada - idzie do innego tlumacza. Nie ma tu zadnego naciagania.

    Wybacz, ale jesli bierzesz od klienta stawki wyzsze od tych, które wolno Ci
    wziac - a z Twoich slów wynika, ze nie znasz nawet rozporzadzenia, które Cie
    obowiazuje - to jest to nielegalne. Ciekawe w ustach tlumacza przysieglego -
    osoby zaufania publicznego - jest stwierdzenie, ze w lamaniu prawa nie ma
    nic zlego. Poza tym nie powiesz mi, ze klient, który placi wiecej, niz musi,
    jest klientem zadowolonym. On po prostu nie wie, ze go naciagasz (a niestety
    naciagasz). Jak klient jest taki zadowolony, to niech da Ci napiwek.
    Natomiast Ty mozesz pobrac jedynie stawke urzedowa (czyzbys juz przestal
    twierdzic, ze jest minimalna?) i taka stawke masz obowiazek wpisac na
    tlumaczeniu (czego pewnie tez nie robisz).

    Pawel